לחצן מצוקה מובנה בשעון איתור חכם - גאדג'ט חשוב לקשישים.
קרדיט pixabay

מקובל לחשוב שגאדג'טים מיועדים לצעירים בלבד כיוון שרק צעירים מסוגלים להבין ולהשתמש בטכנולוגיה שמתפתחת בקצב מסחרר. לאנשים בגיל השלישי שימוש בגאדג'טים עשוי להיות מורכב, לא מתאים, לא נוח ולא לבוא בקלות.

אבל רובינו שוכחים שתפקידם של גאדג'טים בעצם הוא להביא פתרונות טכנולוגיים שונים לצורך שיפור איכות חיים, הקלה או עזרה במצבי קושי שונים. למשל, גאדג'טים למטבח באים לזרז או להקל על תהליך הכנת אוכל. גאדג'טים להורים צעירים (שכנראה רובם לא נחוצים כל כך ומוצרים מסורתיים לגמרי היו מספקים את הסחורה), בעידן הטכנולוגי שלנו עדיין מסוגלים להביא פתרונות להקלה על טיפול בתינוקות, לתרום ליותר בטחון ופחות עייפות בתהליך הלא קל הזה. גאדג'טים לספורטאים יכולים לשפר ולשדרג תהליכי אימון. גאדג'טים לנהגים, וגאדג'טים לאנשי עסקים, גאדג'טים לילדים ונוער וגאדג'טים למשק בית – כל אלה יכולים להיות ברמת החשיבות שונה, מגניבים ומגניבים פחות, אבל עיקר מטרת הפיתוח שלהם – להביא לאיזשהו פתרון שימושי והקלה בתהליכים לאנשים.

זאת הסיבה לכך שגם לאנשים מבוגרים מגיע להנות מגאדג'טים שונים. אוכלוסייה מבוגרת סובלת משלל בעיות שונות כמו בעיות בריאותיות או בעיות חברתיות. חלקם מאבדים בני זוג וחברים קרובים. ילדיהם הבוגרים עוזבים את הקן ומגיעים לביקור עם נכדים בסופי שבוע או לעתים רחוקות יותר. מצד אחד, האנשים המבוגרים אכן מעדיפים לשמור על איכות חיים ועל עצמאות עד כמה שאפשר. אך מצד שני, הם עלולים לסבול מתחושת בדידות, פחדים ללכת לאיבוד, ליפול, לאבד הכרה או משהו אחר, ואף אחד מהקרובים לא יהיה בסביבתם להגיש עזרה.

לצרכים כאלה של הקשישים ובני משפחותיהם המציאו מכשירים עם לחצן מצוקה. המכשירים האלה קיימים בצורות שונות ולצרכים שונים. לקשישים שסובלים מבעיות בריאותיות רציניות מתאימים מכשירים עם לחצני מצוקה המחוברים למוקד שירות. מוקדי שירות האלה יכולים להיות מואישים על ידי מוקדני שירות שלאחר קבלת קריאה מחליטים על פעולות הנדרשות, כמו למשל,  להזעיק איש תחזוקה לטיפול בבעיות בבית מגורים של הקשישים, או לשלוח קריאה דחופה לסיוע רפואי. מכשירי לחצן מצוקה אחרים מחוברים כבר ישירות למוקד רפואי עם שלל בעלי מומחיות רפואית שאליהם המוקדנים מעבירים את השיחות.

לחצני מצוקה יכולים לבוא בצורות שונות, כנייחים וכניידים. לחצני מצוקה נייחים בדרך כלל מותקנים על הקיר או על השולחן. לעומתם, לחצני מצוקה ניידים יכולים לבוא כתליון שתולים עם שרשרת או חוט על הצוואר, כצמיד על הידו עוד.

שעון חכם שבתוכו מותקן לחצן מצוקה הוא הגאדג'ט המיוחד שפותח בדיוק עבור קשישים שמבקשים להמשיך לנהל את החיים בצורה עצמאית, לשמור על רמת החיים שהיו רגילים אליה, ויחד עם זאת מרגישים צורך להיות בקשר מתמיד עם אנשים הקרובים.

לחצן מצוקה על השעון החכם בעצם זה לחצן מצוקה נייד. ענידת השעון על היד מאפשרת נגישות קבועה ללחצן חירום שעל השעון. הרבה פעמים השעון החכם הוא לא רק גאדג'ט לבדיקת זמן, אלה הוא מכשיר המחובר  לאפליקציה GPS ולמערכת מעקב ואיתור גיאוגרפי של בן אדם העונד את השעון. לכן, גאדג'ט כזה יכול להתאים מאוד לקשישים שבאופן כללי עודם עצמאיים, אך התחילו לפתח תסמינים ראשוניים של דמנציה או אלצהיימר. שעון מצוקה עם לחצן חירום יכולים לעזור לבני משפחותיהם לאתר ולהגיש סיוע לקרוביהם הקשישים שהלכו לאיבוד.

היתרון הנוסף של השעון עם לחצן מצוקה נייד הוא בכך שהלחצן בעצם מחובר לא למוקד רפואי או למוקד שירות עם מוקדנים, אלה לבני משפחה הכי קרובים. הרבה פעמים הקשישים לא ירגישו בנוח להתקשר למוקד כשיש בעייה כלשהי. לעומת זאת ,  הרבה יותר קל להם ונוח ליצור קשר עם הילדים או עם בני משפחה אחרים שכן יכולים לקבל את קריאתם ולהחליט יותר טוב לגבי הפעולות הנדרשות. כך שהשעון מתפקד בתור טלפון חכם שברגע וקשישים לוחצים על לחצן החירום, הוא מתחיל להתקשר אוטמטית למספרי טלפון הראשונים שהוגדרו. הגאדג'ט הוא גם מכשיר קריאה, כאשר במקרה וההורה המבוגר לא עונה מסיבה כלשהי, בן משפחה שנמצא על הקו יכול לקרוא לו דרך השעון.

לסיכום: בימינו גאדג'טים הם פיתוחים טכנולוגיים לא רק לשעשוע או משחק מגניב, אלא הם מכשירים חיוניים שיכולים לשרת אוכלוסיות חלשות בכל מגוון הצרכים ועשויים להביא תחושת ביטחון ואפילו להציל את חייהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here