קרדיט: יח"צ

קהילת DeserTech הכריזה על תחרות בינלאומית לחברות סטארט-אפ בתחום המדבר במטרה לחזק את הנגב כמרכז בינלאומי לטכנולוגיות מדבר

קרן יק"א ועמותת מט"ע ישקיעו בחברה מהנגב שתזכה בתחרות

המדבור הוא תופעה שפוגעת במיליארדי אנשים בעולם והיא הולכת ומתרחבת עם משבר האקלים הגלובלי. קהילת DeserTech, יוזמה משותפת של קרן מיראז' ישראל, המכון הישראלי לחדשנות, המשרד להגנת הסביבה ואוניברסיטת בן גוריון, הכריזה בביתן הישראלי באקספו דובאי על "תחרות מיראז' הבינלאומית לטכנולוגיות מדבר". מטרת התחרות היא להאיץ פיתוח טכנולוגיות חדשניות להתמודדות עם אתגרי המדבר העולמיים, שנוגעים במספר תחומים, בהם: אקלים קיצוני, מחסור קיצוני וזמינות מועטה למים, שחיקת קרקע וריחוק גאוגרפי של מי שחיים בנגישות מועטה לתשתיות. לפתרונות הטכנולוגיים להתמודדות עם המדבור ושינויי האקלים יש פוטנציאל שוק עצום ככל שהעולם הופך ליבש וחם יותר.

במסגרת התחרות נפתח מסלול ייחודי לחברות ישראליות, כדי לעודד המשך פיתוח וקידום של האקוסיסטם הישראלי בכלל וזה שפועל בנגב בפרט. למסלול זה הצטרפו קרן יק"א ועמותת מט"ע, הפועלות לקידום כלכלי וטכנולוגי בנגב, שהחליטו להעניק השקעת אימפקט בסך 75,000 דולר לחברה מהנגב שתזכה בתחרות כולה. זאת בנוסף לפרס שניתן מטעם קרן מיראז' על סך 25,000 ש"ח ל-4 הזוכים. מטרת ההשקעה היא תמיכה בחברות הייטק שצומחות בנגב, חיזוק יזמים שפועלים לפיתוח טכנולוגיות שיתמודדו עם אתגרי החיים במדבר ומיצוב הנגב כמרכז חדשנות בינלאומי בתחומי המים, אנרגיה, חקלאות ותשתיות.

 

"לישראל בכלל ולנגב בפרט יש שפע ידע אקדמאי, טכנולוגי ויישומי סביב אתגרי החיים במדבר. הכרזנו על תחרות עם שני מסלולים – מסלול בינלאומי שיאפשר שיתופי פעולה בין חברות הולנדיות ובריטיות לחברות ישראליות. במסגרתו יגיעו 20 חברות מרחבי העולם לסמינר בנגב, ויזכו להכיר את האקוסיסטם ואת ההזדמנויות והאתגרים של המדבר על מנת לפתח טכנולוגיות לשימוש בינלאומי. המסלול הישראלי מאפשר לטכנולוגיות והפיתוחים הישראליים לקבל במה וחשיפה בינלאומית מול משקיעים ומובילי דעה בתחומי הטכנולוגיה והסביבה", אומרת ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז'.

"הנגב ידוע בזכות המחקר פורץ הדרך שלו והפיתוחים של טכנולוגיות שיכולים לסייע לנו להתמודד עם שינויי האקלים ולהטמיע פיתוחים למיגור המדבור. כחלק מפעילותנו לקדם את הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי האיזורי בנגב, קרן יק"א בישראל ועמותת מט"ע רואות בתחרות מיראז' הבינלאומית לטכנולוגיות מדבר הזדמנות גדולה לתמוך בפיתוח טכנולוגיות אלה ולעודד הטמעה שלהן באקוסיסטם המקומי והבינלאומי", אומר גדעון שביט, יו"ר עמותת מט"ע.

 

אודות קרן מיראז'

קרן מיראז היא גוף פילנטרופי, שהוקם על ידי דיוויד מיראז', יהודי אמריקאי ממוצא אירני שמתגורר בארה"ב. מאז תחילת פעילותה, בשנת 1999, זיהתה  הקרן כי הנגב עתיד להיות אחד ממחוללי הצמיחה החשובים של מדינת ישראל. מאז הקמתה הקרן השקיעה כ-200 מיליון שקלים בפרויקטים השונים, עם דגש בנגב. קרן מיראז' תמכה והובילה יוזמות חברתיות וכלכליות רבות, ביניהן הקמת המרכז הרפואי דימונה, מרכז השיקום בשדרות, קידום תעסוקה ויזמות, פיתוח אורבני  ותמיכה בעשרות פסטיבלים ואירועי תרבות. בנוסף פועלת הקרן לחיזוק הקהילה האיראנית וחשיפת התרבות הפרסית היהודית בישראל, בניית קהילות בקרב חיילי המילואים לחיזוק מחויבות החיילים ליחידותיהם, הנגשת טכנולוגיה ושימוש בסמארטפונים לאזרחים וותיקים ופרויקט "כנפיים" התומך בלמעלה מ-3500 חיילים בודדים עולים מדי שנה. לאחרונה, נרתמה הקרן לסייע גם לאוכלוסיות שנפגעו ממשבר הקורונה. כך תרמה לצעירים וצעירות בנגב מחשבים ניידים על מנת שיוכלו להמשיך את לימודיהם בבתי הספר והאקדמיה. המחשבים נתרמו על ידי הקרן  ‏בשיתוף עם קרן ראשי.

אודות המכון הישראלי לחדשנות

המכון הישראלי לחדשנות הוא ארגון ללא מטרות רווח אשר הוקם בשנת 2011 על ידי ליאוניד קאופמן ובועז ממו  ומטרתו להאיץ חדשנות ישראלית כדרך ואמצעי להתמודד עם אתגרים גלובליים. המכון בראשות המנכ"ל יונתן מנוחין, מפעיל ומנהל קהילות חדשנות כמיזם משותף יחד עם ממשלת ישראל בתחומים הבאים: תחבורה חכמה (EcoMotion), בריאות דיגיטלית (HealthIL) חקלאות מתקדמת (GrowingIL).בנוסף, המכון הקים קהילה עצמאית שעוסקת בתהליכי ניהול חדשנות בארגונים ובפיתוח התפיסה המקצועית של מנהלי חדשנות בארגונים (CatalystIL) וכעת גם התמודדות עם אתגרי המדבר (DeserTech). המכון מוציא לפועל, מידי שנה, מעל מאה אירועים וכלים עבור השחקנים השונים באקו-סיסטם המקומי ויוצר אלפי חיבורים בין השחקנים השונים בישראל ובעולם. המכון ושותפיו בארץ ובעולם, פועלים לקדם שינוי חברתי- כלכלי  ובר קיימא כדי להטמיע חדשנות בגופים עסקיים וציבוריים בישראל ובעולם על מנת לספק את איכות החיים הגבוהה ביותר בישראל ובעולם.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here