אולפנת אמית צפת - הכרישות נפגשו עם ראש העיר קרדיט: דוברות רשת אמית

תלמידות אולפנת אמית צפת מגישות: אפליקציה שתסייע למצוא מקום ברכבת בקלות. האפליקציה נותנת מענה למשתמשים שמבקשים לעלות לרכבת ולמצוא בה מקום פנוי מבלי לטרטר את עצמם בין הקרונות.

המיזם הוא חלק מתחרות 'כרישי אמית' של האקדמיה ליזמות של רשת אמית וכחלק מפרוייקט יזמות ואקוסיסטם, והשתתפו  בה 300 תלמידי אמית מכל הארץ. במסגרת תוכנית היזמות, הצוותים הציגו רעיון למיזם חדשני והיו צריכים לשכנע יזמים להשקיע בו. מתוך כמאה צוותים שהשתתפו בתוכנית, רק 10 העפילו לגמר התחרות – ובהם  צוות היזמות של אולפנת אמית צפת.

היזמיות הצעירות; תמה לוריא, מוריה עזרה, אביגיל הראל, ושילת זריהן הסבירו כי  רבים (ובהם קרובים ומכרים שלהן) נוסעים באופן קבוע ברכבת ונתקלים בבעיה במציאת מושב פנוי. "מתוך הזדהות עם הקושי שלהם חשבנו  על מציאת פתרון דרך התחרות. ההתחלה הייתה קשה, כמו כל ההתחלות אך לאט לאט נכנסנו לעניינים והתחלנו להנות. אחד מהאתגרים הקשים שהיו לנו זה העבודה בקבוצה למרות שלא הכרנו, היכולת לעמוד על שלך ועם זאת לכבד את הדעה והחלטה של האחר".

חנה רדו, יזמת עסקית וחברתית ומייסדת סופרסונס שהיתה שופטת בתחרות, התרגשה מהמיזם של בנות צפת. השבוע היא נפגשה עם הבנות לסיוע בהמשך תהליך העבודה על פיתוח האפליקציה. במפגש השתתף גם ראש העיר צפת שוקי אוחנה שהתרשם מהמיזם ואמר כי בכוונתו לחשוף את  שרת התחבורה למיזם של הבנות.

בפגישה נטלה חלק עינב אלון מנכ"לית לב 19 שהתרשמה מהבנות והאולפנה ובוחנת  שיתופי פעולה עם אולפנת אמית צפת.

אושרה דדון, המחנכת: "הבנות חברו זו לזו ולמרות ההיכרות המאוד קצרה בינהן, הן עברו תהליך משותף של עבודת צוות, פיתוח יוזמה מתוך אחריות ורצינות, כזו שגרמה לשופטים פשוט להתפעל מיכולותיהן ולהתמלא בהשראה".

יפה שמש, מנהלת האולפנה: "משמח שהרעיון של העזרה הדדית השתלב יחד עם היזמות החשובה של הבנות, צפויה להקל על אזרחים רבים במדינת ישראל. אנו מעודדים את בנות האולפנה ליזמות, למידה וחקר כדי  לנפץ את תקרת הזכוכית באופן מוחשי ואמיתי ולהגיע ליעדים מתוך מצויינות ושיתופיות".

בתמונה משמאל לימין: עינב אלון מנכלית לב 19 צפת, חנה רדו יזמת חברתית, אלירז חמדי מובילת תחום אקוסיסטם אמית צפון ומרכז, תמה לוריא, מוריה עזרא, ושילת זריהן מפתחות אפליקצית my seat, ראש העיר צפת שוקי אוחנה, מוטי כהן מנהל מחלקת החינוך, יפה שמש מנהלת אולפנת אמית צפת, זיוית כהן רכזת חינוכית אולפנת צפת ואפרת נאה רכזת אקוסיסטם אולפנת צפת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here