אפליקציות ארנק דיגיטלי
קרדיט pixabay

בהרבה במדינות מפותחות בעולם החלו להשתמש בארנק הדיגיטלי, וישראל כמובן לא נשארת מאחור. גם כאן ישראלים רבים מתקדמים ישירות לשיטת התשלום הדיגיטלית באמצעות ארנק דיגיטלי

אז מה זה בעצם ארנק דיגיטלי?

בדומה לארנק הרגיל או לבנק בהם אנו מאחסנים את הכסף שלנו, כך גם בארנק הדיגיטלי משתמשים לצורך העברת תשלומים וביצוע עסקאות, שזה כולל רכישת מוצרים ושירותים באופן מקוון באמצעות הסמארטפון או המחשב.
אחד היתרונות הגדולים של אפליקציות ארנק דיגיטלי היא ההשקעה הרבה באבטחת האפליקציה, כל פרטי המשתמש שמורים ומאובטחים כך שניתן לבצע עסקאות בקלות, במהירות ובאופן בטוח.

מה ההבדל בין ארנק דיגיטלי לארנקי קריפטו?

ארנק קריפטו למעשה הינו אפליקציה או תוכנה המאפשרת למשתמש ניהול מטבעות דיגיטליים שברשותו. בכל ארנק קיים מפתח ציבורי המקביל למס' חשבון הבנק ובאופן מקביל מפתח פרטי המשוייך לסיסמא של החשבון. על מנת לקבל תשלום במטבעות דיגיטליים לארנק, יש לספק לשולח את כתובת הארנק של המשתמש.

הארנק שומר את פרטיו של הכרטיס ואת נתוני המשלוח באופן מאובטח והוא גם יכול לשמור על נתוני כרטיס של מועדוני צרכנים. בארנק קריפטו משתמשים במטבעות דיגיטליים כמו ביטקויין, איתריום וכו'. לעומת זאת, ארנק דיגיטלי הינו ארנק בו משתמשים עבור העברת תשלומים ועסקאות שונות.

אילו סוגים של ארנקים דיגיטליים קיימים כיום?

ישנם שני סוגים עיקריים של ארנקים דיגיטליים, ארנק סגור וארנק פתוח.

הארנק הפתוח נותן אפשרות תשלום באמצעות כל כרטיס אשראי בלי קשר לזהותו של המנפיק או הבנק דרכו מתנהל החשבון, כך שאם ברשותכם כמה כרטיסים של מספר מנפיקים שונים או כאלה המקושרים לחשבונות בבנקים השונים ניתן להשתמש בהם באמצעות ארנק פתוח.

לעומת זאת, הארנק הסגור מאפשר תשלום אך ורק על ידי כרטיס האשראי, שהנפיק יצרן הארנק כאשר לעיתים ישנו צורך בפתיחת חשבון בנק שבבעלות הארנק.

כיצד מתקינים את אפליקציית ארנק דיגיטלי?

התקנת ארנק דיגיטלי מתבצעת באופן הבא, מתקינים את האפליקציה על הסמארטפון ומזינים באופן חד פעמי את כל הפרטים הנדרשים.
סיימתם? יש לכם אפליקציית ארנק דיגיטלי, כעת אתם יכולים לשלם באמצעות הארנק בכל חנות או עסק בעלי קופה התומכת בתשלום באמצעות טכנולוגיית NFC. אופן התשלום באמצעות הארנק דיגיטלי הינו קל ונוח פותחים את נעילת המכשיר הנייד, מצמידים אותו למסוף התשלום, מקבלים אישור והמוצר בדרך אליכם.

ארנק דיגיטלי – תשלום באמצעות המכשיר הנייד שלכם

אופן התשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי הינו מהיר, קל ובטוח והוא משתנה בהתאם לסוג העסקה לדוגמא: בקניה בחנויות או בתחבורה הציבורית להם קופת EMV התומכת בתשלום באפליקציות הנ"ל, ברוב הפעמים מצמידים את הנייד למסוף הייעודי התומך בתשלום בנייד.

השימוש בארנק הינו מהיר ונוח כיוון שהוא מייתר את התהליך של הוצאת הכרטיס האשראי הרגיל, הוא אינו מחייב הקשת או זכירה של קוד סודי, ויחד עם זאת הוא מאובטח ומוגן מפני הונאות, מאפשר סליקה מהירה ועמלות מופחתות.

ארנק דיגיטלי – כל היתרונות בארנק אחד

  • תשלום נוח ומאובטח – השימוש בו מצריך הזנת פרטים פעם אחת בלבד, תהליך שהופך אותו לאמצעי תשלום נוח ומאובטח, כיוון שאין צורך לחשוף פרטים באתרים רבים וכך ממילא יורד הסיכון השימוש לרעה.
  • רכישה קלה ומהירה – המשתמשים אינם צריכים לשאת איתם את הכרטיס הפיזי, ניתן לבצע קניות גם בלי לצאת עם הארנק בכל מקום בו הם נמצאים בארץ ובעולם ובכל חנות בעלת קופה תומכת.
  • חיסכון בזמן – אין צורך להגיע פיזית לחנות, בלחיצת כפתור קלה ומהירה ניתן להזמין מוצרים ושירותים בכל מקום בו הנכם נמצאים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here