קרדיט: אסטרוסקייל

בצמוד לפתיחה החגיגית הצפויה היום (יום ראשון) של שבוע החלל הישראלי, מודיעה אחת מחלוצות התחום, חברת Astroscale, מובילת השוק בתחום הקיימות בחלל לטווח הארוך, על ההכנות האחרונות לשיגור של לוויין ניקוי החלל הראשון בעולם

לוויין ניקוי החלל ELSA-d (End-of-Life Services Demonstrator) של חברת Astroscale, מובילת השוק בתחום הקיימות בחלל לטווח הארוך, הגיע בסוף השבוע לשדה השיגור בייקונור שבקזחסטן. הלוויין מוכן כעת

לשיגור שיתבצע ב-21 במרץ 2021 על גבי משגר סויוז. הלוויין הוא הראשון בעולם שידגים בחלל את טכנולוגיות הליבה הדרושות להצמדות לזבל חללי וסילוקו מהמסלול.

 

״אנו עסוקים כעת בהכנות האחרונות של המבצע המורכב, כולל החיבורים למערכות של סויוז ובדיקות תפעוליות במרכז הבקרה שלנו שממוקם בבריטניה״, אומר נובו אוקאדה, מייסד ומנכ״ל Astroscale. ״העבודה בשנה האחרונה תחת ׳מטריית׳ הקורונה, הייתה מאתגרת במיוחד, אבל, הצוות שלנו היה ממוקד ודבק במטרה, תוך כדי הסתגלות לתנאים החדשים. כעת, עם ההגעה של הלוויין שלנו לאתר השיגור אנו נמצאים צעד אחד קרובים יותר להדגמת היכולות שלנו לעולם כולו בניקוי החלל מפסולת״.

קרדיט: אסטרוסקייל

עם פתיחת חגיגות שבוע החלל היום (יום ראשון) אומר מנכ״ל Astroscale ישראל, אריה הלזבנד, יזם, מנהל מפעל החלל של התע״א לשעבר ומראשוני תעשיית החלל בישראל, כי התקדמות משימת ניקוי הזבל החללי היא אחת המשימות הקריטיות ביותר עבור קהיליית משתמשי החלל בכללותה.

 

Astroscale היא החברה היחידה בעולם כיום המתמקדת בלעדית באספקת שירותים בחלל הן במסלול לווייני נמוך והן במסלול גיאוסינכרוני (גובה 35,786 ק״מ מעל קו המשווה של כדור הארץ). החברה מפתחת פתרונות לוויינים זעירים שישמשו למגוון משימות בחלל, דוגמת הארכת חיי לוויינים, סילוק פסולת חלל ושינוי מיקום לוויינים בעודם במסלולם בחלל. בסיס החברה ממוקם ביפן עם שנוכחות בארה״ב, בריטניה, סינגפור וישראל. Astroscale ישראל נחשבת בין החלוצות העולמיות בתחום שירותי תפעול בחלל. החברה פיתחה כמה מטכנולוגיות השירות בחלל, המבטיחות והחדשניות ביותר בשוק תוכנית לווייני ה- Space Drone שלה, שמתפתחת כיום לפלטפורמה להארכת חיי הלוויינים של Astroscale במסלול גיאוסינכרוני, כבר זכתה להכרה רחבה על ידי מפעילי לוויינים מובילים – כולל בקרב לקוחות פוטנציאליים   כפתרון חסכוני, חדשני ותואם לשירות לוויינים בחלל.

 

 

סרטון הדגמת היכולות של הלוויין:


 

 

למידע נוסף: https://astroscale.com/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here