קרדיט צילום: הדס בן אסייג

כיתת היזמות והאקוסיסטם של מדרשיית אמית קמה בירוחם מפתחת מוצר חדש שיסייע לאיתור מוקדם של בולענים. על כך זכו תלמידות קבוצת synchole במקום הראשון, בהאקתון היזמות של רשת אמית.

בארוע השיא שנערך השבוע בגני התערוכה בתל אביב השתתפו מאות תלמידי רשת אמית מכל הארץ, ובו הציגו התלמידות את הצעתן לזיהוי מוקדם של בולענים באמצעות חיישנים שיותקנו על רכבים הנוסעים בכבישים באיזורי סיכון. זאת כחלק ממהלך כולל של תכנית האקו-סיסטם להניע את התלמידות לפעולה במישור היזמי-חדשני באמצעות יצירת פתרון חדשני לבעיה בתחום 'ערי העתיד'- הצורה בה ייראו הערים שלנו בעתיד הלא-רחוק, ולבעיות שונות בתחומי החיים.

במהלך אירוע השיא, שמהווה חלק מתהליך שנתי, התלמידות בנו ושיפרו את הצגת המוצר תוך עריכת מחקר לקוחות, הצעת ערך וגיבוש מצגת תוצר מקצועית שמשקפת את התהליך השנתי שעברו. התלמידות נמדדו בקריטריונים קריטיים בעולם האמיתי כגון: עבודת צוות, ניהול עצמי, חשיבה ביקורתית, רפלקציה, העלאת רעיונות לפתרון ועוד. התלמידות ימשיכו לחקור את המוצר שאותו הציגו ויגישו אותו כעבודת גמר לבגרות באלקטרוניקה בשנה הבאה.

אביב פלינט, תלמידת כיתה ט' שיתפה: "הרגשנו ממש טעימה מהתעשייה- העולם האמיתי. החוויה הזו- שצריך להספיק לעבוד על הצגת המוצר ביום אחד- המחקר, הפתרון, ההצגה, והכל ברמה הכי גבוהה – דחפה אותנו להצליח במשימה!" .

שולה לוי, מנהלת מדרשיית אמית קמה: "הבנות שיתפו פעולה וחשבו בצורה יצירתית יוצאת דופן על מנת לפתח רעיון מצוין ועל כך מגיעה להן הערכה עצומה! ללא ספק – כך נבנה העתיד של מדינת ישראל".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here