קרדיט צילום: יוניברסל רובוטס

״שילובם של קובוטים בתעשייה מאפשר הטמעת פתרון ׳רזה׳ ומהיר, אשר עוזר להגדיל את התפוקה, לשמור על ביטחון העובדים ולהבטיח החזר השקעה (ROI) מהיר במיוחד״
—————–

חברת הפרמצבטיקה הישראלית אוניפארם, המפתחת ומשווקת תרופות גנריות ושחקנית מרכזית בשוק התרופות, שילבה בשניים מקווי האריזה שלה במפעל במבוא כרמל, טכנולוגיות קובוטיות (רובוט שיתופי) מבית יוניברסל רובוטס (UR).

״מדובר ביישום שיש לו השלכות על חברות בתעשייה כולה״, אומר חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD, נציגת UR בישראל. ״פריקה והעמסה של משטחים היא פעולה משעממת ומסוכנת שפוגעות בבריאות העובד לאורך זמן, ולכן אין זה מפתיע שבמהלך השנים האחרונות אפליקציות של משטוח – Palletizing, הפכה לאחד היישומים הפופולאריים ביותר עבור רובוטים, אשר נמדדת היום בהיקף של כ 35% מכלל היישומים הרובוטיים בעולם.״ לדבריו, שילובם של קובוטים בתעשייה מאפשר הטמעת פתרון ׳רזה׳ ומהיר, אשר עוזר להגדיל את התפוקה, לשמור על ביטחון העובדים ולהבטיח החזר השקעה (ROI) מהיר במיוחד, גם בסדרות קצרות עבור חברות קטנות, בתעשיות השונות – מזון, תרופות, קוסמטיקה ועוד.

אוניפארם, מחלוצות הגנריקה בארץ, מונה מעל 220 עובדים, מייצרת למעלה מ- 120 תרופות גנריות, בתהליך קפדני הנעשה כל כולו בארץ – משלב המחקר, דרך הפיתוח, הייצור ועד לשיווק התרופות והפצתן למוסדות הרפואה השונים. התרופות הגנריות שהחברה מפתחת והתחרות שאוניפארם מייצרת בשוק הישראלי, תורמות משמעותית להורדת מחירי התרופות ולהכנסתן לסל התרופות.

קרדיט צילום: אוניפארם

״בלי חדשנות אין יכולת תחרות״, אומר ד"ר גיל תומר, מנכ״ל משותף באוניפארם. ״המפעל מאפשר לנו לייצר כיום בצורה יעילה ובהיקפים גדולים וכל זאת תוך כדי בקרת איכות קפדנית. אנו גוף פיתוח וייצור שמתבסס על טכנולוגיות פארמה עדכניות, אבל, לא רק: היה לנו ברור שאנו צריכים לשלב אצלנו אוטומציה וטכנולוגיות ייצור מתקדמות, שיעמידו אותנו בחזית המפעלים הפרמצבטיים. קובוטים יכולים לבצע מגוון דומה של פעילויות בדומה לרובוטים תעשייתיים מסורתיים, אבל, הם קטנים יותר, קלים יותר, תופסים פחות שטח רצפה והרבה יותר מהירים לתפעול. הם חסכוניים הרבה יותר ונועדו לעבוד לצד בני אדם ומהווים פחות סיכון בנושא הבטיחות. בעולם בו עסקים מתמודדים עם מחסור בעובדים מיומנים ומנוסים והאתגרים הגדולים הניצבים בפני התעשייה כיום, די ברור כי אנו נמצאים בעיצומו של מעבר ל׳תעשייה 5.0׳, שבה עבודה לצד קובוטים יוצרת סביבת עבודה יותר ממוקדת, ברת קיימא ועמידה בפני זעזועים״.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here