קרדיט צילום: סנאפ

ארגון "ארץעיר" יוזם בימים אלו הקמת רשת של קהילות סביבתיות שתפעל בערים השונות ברחבי הארץ ותקדם יוזמות מקומיות לשינוי סביבתי.
אורי כרמל – מנכ"ל ארגון ארץעיר: "אנו פועלים מתוך ההבנה כי השינוי הגדול לסביבה מגיע מלמטה"

ארגון "ארץעיר" הינו ארגון הפועל מאז שנת 2006 לקידום קהילתיות עירונית בכל רחבי הארץ, באמצעות שלושה תחומים מרכזיים: קהילה, יזמות ותעסוקה. הארגון פועל בפריפריה החברתית והגיאוגרפית עם התושבים המקומיים, לביסוס ערים חזקות, קהילתיות וחדשניות.

אחד הנושאים הבוערים כיום הוא נושא משבר האקלים, השינויים הקיצוניים המתרחשים על פני כדור הארץ ויצירת קהילה וסביבה ירוקה הדואגות למקום שלנו על פני הכדור. לקראת יום כדור הארץ שיצוין ביום שבת, 22.4, הודיע ארגון "ארץעיר" על שיתוף פעולה ייחודי עם ארגון "חיים וסביבה" שבמסגרתו תוקם רשת קהילות סביבתיות בישראל להתמודדות עם משבר האקלים העולמי ההולך ומחריף. ההחלטה להקים רשת של קהילות סביבתיות נולדה מתוך ההבנה כי השינויים צומחים מלמטה למעלה ולא ההיפך. הרשת תספק פלטפורמה כלכלית, מקצועית ומשפטית, ליווי מקצועי וחיבור לאירגוני סביבה שונים. כמו כן תלווה הרשת את הקהילות ופעילותן ותאפשר להן גישה למשאבים וליצירת הזדמנויות כגון השתלבות בפורומים וקואליציות ארציות, פעילויות בגיבוי ארגוני סביבה ארציים ועוד. בתוך כך, יפתח במהלך חודש מאי הקרוב קורס להכשרת סוכנים לשינוי סביבתי בקהילה בשם "מתארגנים.ות לשינוי". מדובר בקורס אשר משלב בין עולמות האקטיביזם הסביבתי לבין פיתוח קהילות עירוניות. שילוב זה יוצר יחד מציאות ותרבות משותפת להתמודדות עם המשבר הסביבתי בנוסף ליוזמות למען שינוי מקומי.

אורי כרמל – מנכ"ל ארגון ארץעיר: "אנו בארגון ארץעיר דואגים כל העת ובאופן שוטף להקמת יוזמות ולטיפוח רשת קהילות סביבתיות מתוך ההבנה שהשינוי הגדול לסביבה מגיע מלמטה, מהאנשים ומהשטח, כמו גם מתוך ההבנה כי אין לנו מקום אחר לחיות בו. כדור הארץ מבקש שיצילו אותו ומי אם לא אנחנו, האנשים שחיים עליו – נעשה זאת? זוהי שעתה של הקהילתיות בישראל – ביחד נצליח להתוות את הדרך הנכונה והיעילה ביותר להתמודד עם משבר האקלים העולמי".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here