קרדיט תמונה: אפימילק

באמצעות החיישנים של אפימילק ניתן לקבל נתונים על כמות החלב שנותנת כל פרה, מרכיבי החלב ונתונים נוספים שיכולים לאבחן את מצבה הגופני של כל פרה ופרה. כך מתקבלים נתונים על פרות שלא נחו מספיק והתראות לסמארטפון של הווטרינר המטפל לגבי תחילת המלטה  

חברת ההייטק אפימילק (Afimilk), אחד מסיפורי ההצלחה של תעשיית האגרוטק הישראלית, מדווחת על שבירת שיא: מעל 10 מיליון פרות ברפתות ב-52 מדינות ברחבי העולם, מנוהלות כיום על ידי הטכנולוגיה של החברה.  

הכלים הטכנולוגיים שפיתחה ומייצרת כיום אפימילק מאפשרים מעקב אחר פרמטרים דוגמת כמות חלב שניתנת על ידי כל פרה, אך גם את יחסי מרכיבי החלב ונתונים נוספים שיכולים לאבחן את מצבה הגופני של כל פרה ופרה. לדברי גיל כץ, ראש קבוצת המחקר שעוסקת בין השאר בתחום Data Science ו- Machine Learning באפימילק, נתונים מחיישנים על צוואר הפרה יכולים להתריע על פרות שלא נחו מספיק, או לספק התראה מיידית לטלפון הנייד של הווטרינר המטפל, לגבי תחילת המלטה, או המלטה שהסתבכה ונדרש סיוע. 

אפימילק, שצמחה בקיבוץ אפיקים שבצפון וכיום מפעילה משרדים גם במרכז הארץ, מתמקדת בניהול חכם של רפתות. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות ניהול מתקדמים לרפתות, שכוללים מערכות ממוחשבות, מערכות ניטור, תוכנות ייעודיות המתבססות על אלגוריתמים מתקדמים, אפליקציות לסמארטפון וארכיטקטורת IoT הכוללת סנסורים חכמים, שליטה ובקרה ותקשורת מרחוק. מוצרי החברה משווקים כיום באמצעות מעל 250 משווקים בעולם. 

"ככל שהעדרים גדלים, תפקידי החקלאים הופכים ליותר ויותר ניהוליים, מה שמגדיל את הערך הפוטנציאלי של הטכנולוגיה," מסביר כץ. ״כלי BI שאנו מספקים לחקלאים, מנהלי הרפתות, הם הכרחיים כיוון שהם מחליפים סקירה מקיפה של דוחות עתירי נתונים. הכלים שאנו מספקים מאפשרים חיזוי כמות החלב והביצועים הכלכליים של כל פרה, כמו גם את המשמעות הכלכלית של החלטות ניהול כגון שינוי תזונה, חיזוי מלאי המאפשר קבלת החלטות טובה יותר לגבי רכישה, שמירה והוצאה של בעלי החיים וחיזוי מחלות בשלב שלפני הופעת התסמינים הישירים״.

למידע נוסף:

https://www.afimilk.com/he/

קרדיט תמונה: אפימילק

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here