קרדיט צילום: עמוס בן גרשום

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף היום, יום שלישי, ט׳ בשבט, 31 בינואר, בכנס החלל הבינלאומי ע״ש אילן רמון ז״ל, המתקיים במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי לשנת 2023, בהובלת סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

 

אתמול, נשיא המדינה נפגש עם עם איתן סטיבה וצוות האסטרונאוטים של משימת AX1 לתחנת החלל הבינלאומית, המשימה הפרטית הראשונה בהיסטוריה לתחנת החלל שהתקיימה באפריל 2022. האסטרונאוטים איתן סטיבה, מייקל לופז אלגריה, לארי קונור ומארק פאת'י סיפרו על הניסויים המדעיים הישראלים שלקחו בהם חלק, על שיתוף הפעולה בין הצוות והחוויות האישיות שעברו בתחנה.

 

הנשיא התעניין במשימת האסטרונאוטים, על תהליך ההכשרה, ועל החזרה שלהם לכדור הארץ. איתן סטיבה, החזיר לנשיא את קוביית הזכוכית שהנשיא נתן לו לתחנת החלל, עליה חרותה "תפילה לשלום המדינה" בכתב ידו של סבו של הנשיא, הרב הראשי הראשון לישראל, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״ל.

 

נשיא המדינה אמר היום בכנס החלל הבינלאומי ע"ש אילן רמון: "האפשרויות האינסופיות שבחלל נוגעות לא רק להגעה לעולמות אחרים. הן נוגעות גם ביכולותינו החדשות לשמר ולשמור על העולם השברירי והיפיפה שלו אנו קוראים בית. למעשה, כשאילן רמון נסע במעבורת החלל "קולומביה", הוא דיבר על כמה יפה נראה כדור הארץ מהחלל, אבל גם על כמה הוא שברירי ועדין. כדור הארץ, הוא אמר, חייב להיות מוגן. וכפי שרק מאות קילומטרים מעל כדור הארץ, הגבולות נעלמים ומוחלפים בהכרה עזה בכך שכולנו חולקים את אותו כדור הארץ, אני מאמין שאנחנו חייבים לעבוד יחד מעבר לגבולות והמחלוקות, על מנת לשפר את חיים על הכדור הזה לכולם."

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום

הנשיא סיכם ואמר: "העידן האחרון של חקר החלל הונע על ידי התחרותיות של המלחמה הקרה. אני מאמין כי את העידן החדש של חקר החלל אפשר לוהביל באמצעות הרצון הטוב של השלום החם. בואו נלך בעקבותיהם—או, נטוס במסלוליהם—של אילן רמון וחבריו האסטרונאוטים, ונעלה מעלה מעלה, תוך רתימת הכוח של החלל, למען הבשורה של כדור הארץ. ביחד ניקח את חקר החלל, ואת יכולותינו לשיתוף פעולה בין אנשים, לשיאים חדשים ובכך נציל את כדור הארץ שלנו מתהומים חדשים ומחרידים."

 

בתחילת הכנס, סגן מנהל נאס"א רוברט קבנה ובכיר נאס"א ג'יימס פרי הציגו לנשיא מתנה מיוחדת מהחלל: פאץ' ממשימת "ארטמיס 1" שהקיף את הירח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here