קרדיט: דייסון

זיהום אוויר בתוך המשרד יכול להשפיע לרעה על איכות האוויר ולהוביל להשפעות מיידיות וארוכות טווח על בריאותם ורווחתם של העובדים. ככל שמקומות העבודה שלנו נעשים אטומים יותר ויותר, אנו עלולים לטעות ולחשוב שאנחנו משאירים את הזיהום בחוץ, אך למעשה מחקרים מראים שאנחנו בעצם סוגרים את עצמנו עם המזהמים.

בין אם אנחנו ישנים, מבשלים, מנקים או עובדים, אנו מבלים כמעט 90% מהזמן בתוך מבנים סגורים ונושמים אוויר שעלול להיות מזוהם. מחקר של  dyson מצביע על כך שרמות של תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) וחנקן דו חמצני (NO2) גדלות בשנים האחרונות בבתים ומקומות עבודה. הבנת מקורות הזיהום וכיצד הם קשורים לאיכות האוויר, יכולה לעזור לשפר את סביבת המגורים והעבודה ולהועיל לבריאות הכללית.

ישנם מספר מקורות לזיהום בתוך מבנים: מוצרים כמו שטיחים, ריהוט ואפילו מוצרי ניקוי יכולים לצבור חיידקים, אבק ואלרגנים, אשר בתורם מתפשטים לאוויר. מוצרי טיפוח כמו תרסיסים, קרמים ובשמים, יכולים לגרום לרמות גבוהות של תרכובות אורגניות נדיפות באוויר. מזגנים ומאווררים יכולים להכניס אל תוך המבנה מזהמים ואלרגנים שונים. עובש, שנוצר כתוצאה של לחות שלא טופלה בזמן, מהווה גם הוא מזהם אוויר מסוכן.

השפעות קצרות טווח של זיהום אוויר פנימי כוללות גירוי קל עד חמור בעיניים ובמערכת הנשימה, כאבי ראש, בחילות, קוצר נשימה וסחרחורת. תופעות אלו יכולות להזכיר תסמיני אלרגיה או שפעת. יחד עם זאת, חולי אסטמה ואנשים עם מחלות ריאות שונות רגישים הרבה יותר להשפעות קצרות הטווח של זיהום אוויר פנימי. השפעות ארוכות טווח יכולות להגיע אפילו למחלות נשימה, לב וסרטן ריאות. בעיות בריאותיות חמורות יכולות להתרחש לאחר חשיפות מעטות וממושכות לזיהום אוויר פנימי, אך יכולות להופיע גם לאחר חשיפות קצרות וחוזרות.

אז כיצד ניתן לשפר את איכות האוויר בתוך מבנים? למומחים של dyson יש מספר טיפים:

נקו באופן קבוע – אבק ומזהמים נוטים "להידבק" לרצפה וככל שהם נשארים שם זמן רב יותר, כך יותר קשה לנקות אותם. ניקיון על בסיס קבוע ושמירה על חלל עבודה נקי מצמצמים משמעותית את כמות המזהמים שנפלטים לאוויר.

תאווררו כמה שיותר – פתחו חלונות במידת האפשר כדי לשפר את זרימת האוויר והחליפו מסננים במזגנים שלכם באופן קבוע, בחורף וגם בקיץ. בנוסף, מטבחים יכולים להיות חללים בעייתיים במיוחד

עבור עובש ותרכובות אורגניות נדיפות, ודאו שאזור המטבח במשרד מאוורר כראוי לאורך רוב שעות היום.

סננו את האוויר – טכנולוגיית מסנני אוויר הופכת מתקדמת יותר ויותר ויכולה לסייע באופן משמעותי בהפחתת זיהום האוויר בתוך הבית. מסנני אוויר יכולים להסיר גזים וריחות לא נעימים תוך לכידה של עד 99.97% מהאלרגנים והמזהמים הקטנים ביותר. מסנני האוויר של dyson מזהים ומשמידים פורמלדהיד באופן רציף ומספקים  נתונים בזמן אמת על איכות האוויר במשרד שלכם

שדרגו את שואב האבק – על ידי שימוש בשואב אבק עם מסנן HEPA במערכת סגורה, ניתן להבטיח שאבק, פסולת ומזהמים נוספים יוסרו בבטחה מסביבת המשרד וחלל העבודה יישאר נקי.

ניתן להשיג מגוון מוצרי Dyson לניקיון וסינון אוויר בחללים מסחריים ופרטיים באתר www.dyson.co.il ובחנויות המובחרות

שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here