חברת אסטרוסקייל (Astroscale) , מובילת השוק בשירותי לוויינים וקיימות ארוכת טווח הן במסלול לווייני נמוך והן במסלול גיאוסינכרוני, סגרה סבב גיוס G עם מימון של למעלה מ-76 מיליון דולר. במשקיעים החדשים:, Mitsubishi Electric, , היזם והמשקיע יוסאקו מאזהווה, האזרח היפני הראשון שביקר בתחנת החלל הבינלאומית,

, Mitsubishi UFJ Bank, Mitsubishi Corporation Development Bank of Japan ו-FEL Corporation.

סך הכסף שגייסה החברה מאז הקמתה, כולל הסבב  הנוכחי, עומד על כ-376 מיליון דולר ולדברי החברה, מוכיח את אמון המשקיעים ביציבות, הצלחתה ומובילות השוק של החברה במגזר השירותים ללוויינים במסלול, למרות האקלים הכלכלי העולמי המאתגר ביותר.

"שירות במסלול (On Orbit) הוא תשתית הכרחית לכלכלת חלל בת קיימא והמפתח להפחתת הסיכון ולהגדלת התשואה עבור מפעילי לוויינים", אמר נובו אוקאדה, מייסד ומנכ"ל אסטרוסקייל. ״אנחנו מתכוונים להפוך את השירות במסלול לשגרה עד 2030, והכספים הללו יתרמו משמעותית להמשך פיתוח טכנולוגי חדשני, התרחבות גלובלית ויכולת אספקה מוגברת כדי לעמוד בביקוש הגובר".

לדברי מסאהיקו עראי, מנהל חטיבת מערכות ההגנה של מיצובישי אלקטריק, שהשקיעה באסטרוסקייל בסבב הנוכחי 25 מיליון דולר, החברה פועלת בעוצמה לקידום השימוש בחלל במגזר הביטחוני, מה שמתחבר מאוד למאמצים של אסטרוסקייל לבנות כלכלת חלל בת קיימא עבור הדורות הבאים. "אנחנו נרגשים להשקיע באסטרוסקייל ומצפים לשתף פעולה ולמזג את המומחיות שלנו בתמיכה באסטרטגיה העסקית שלהם ובפיתוח טכנולוגיות חדשניות של אסטרוסקייל".

לדברי אופיר עזריאל, מנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, הכלכלה העולמית תלויה יותר בנתונים מלוויינים מאשר בכל עת בהיסטוריה, והתלות הזו רק הולכת וגוברת. ״אסטרוסקייל היא חלוצה  בפיתוח שירותים ללווייינים במסלול, דוגמת סילוק של לוויינים שהגיע ולסוף חייהם, פינוי פסולת חלל אקטיבי והארכת חיי לוויינים. הביקוש לפתרונות שלנו עולה וההיערכות בישראל היא בהתאם. רשמנו גידול מתמשך של עשרות אחוזים במצבת כוח ובאחרונה אף חנכנו בתל אביב מעבדה חדשה לראיה ממוחשבת וחדר נקי לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל תקניות. אלה צעדים שמהווים קפיצת מדרגה נוספת בתעשיית החלל הפרטית/מסחרית בישראל״.

לאסטרוסקייל יש כים מגוון משימות ופרויקטים שמתנהלים ברחבי העולם:

Astroscale Japan נמצאת בחוזה עם JAXA לשלב I של פרויקט מסחרי לפינוי פסולת, גוף רקטה בשלב העליון במסלול. היא גם נבחרה כשותפה בחוזה למחקר טכנולוגי שיכלול הסרת חלקי פסולת בקנה מידה גדול מהחלל.

Astroscale UK מפתחת משימת פינוי פסולת -The Cleaning Outer Outer Mission through Innovative Capture (COSMIC),  בשיתוף עם סוכנות החלל הבריטית, ומתכננת להדגים את שירות ELSA-M בשנת 2024 בשיתוף עם OneWeb , סוכנות החלל הבריטית וסוכנות החלל האירופית.

צוותי Astroscale U.S.  ו- Astroscale ישראל הם מובילים עולמיים בבניית הטכנולוגיה ותכנון משימות חלל המיועדות ללוויין Life Extension In-Orbit (LEXI) . הצוות האמריקאי עובד גם עם מספר סוכנויות ממשלתיות בארה"ב, כולל מעבדת המחקר של חיל האוויר וחיל החלל, על מו"פ לשירות לוויינים.

משימה קודמת של החברה בחלל – שירותי סוף חיים של לוויין (ELSA-d)  הכולל פעולות מבוקרות של התקרבות קרובה במסלול שבוצעה באפריל 2022, היוותה אבן דרך לשירות במסלול והישג חסר תקדים למשימה במימון מסחרי ב-LEO.

כדי לפתח את שירותיה ולעמוד בביקוש הגובר מצד הלקוחות, אסטרוסקייל מרחיבה את היקף כוח האדם שלה ופתחה מתקנים חדשים בבריטניה, ארה"ב וישראל, עם מתקן מטה גלובלי שייפתח בטוקיו מאוחר יותר השנה.

למידע נוסף: https://astroscale.com/

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here