קרדיט: HIT מכון טכנולוגי חולון

היום (ג', 30.5) HIT מכון טכנולוגי חולון מכריז על השקת תכנית הכשרה ראשונה בעולם בתכנון רפואי בטכנולוגיות תלת ממד. התוכנית פותחה בשיתוף עם קופת חולים כללית ו-Synerg3DMed. מדובר בתוכנית פורצת דרך חדשה אשר נועדה לצייד אנשי מקצוע רפואיים במומחיות למנף את הפוטנציאל של טכנולוגיות תלת ממד בתחום הבריאות.

המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, באמצעות בית הספר ללימודי תעודה, עומדת בראש יוזמה מקיפה זו.
התוכנית מציעה לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית, המאפשרת ללומדים להתמודד עם האתגרים העכשוויים בעולם הרפואה. לדוגמה, על ידי שימוש בהדמיית CT ו-MRI, נבנים מודלים תלת ממדיים במטרה לסייע לרופאים בהכנה כירורגית, ייעול הליכים רפואיים לצד פיתוח אביזרים ניתוחיים בהתאמה אישית למטופל ולמטפל. מחקרים שנעשו בעזרת הכלים הללו, הצביעו על תוצאות מרשימות בשיפור הליכים רפואיים כמו ניתוח, קיצור זמני החלמה ושיפור הביטחון של המנתחים. מחזור הפתיחה של התוכנית החל עם כ-23 סטודנטים, ביניהם רופאים מנוסים, מנתחים, מומחי הדמיה, מהנדסי מכשור רפואי ועוד. תוכנית הלימודים תשתרע על פני שישה חודשים.

ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות בHIT, אומר כי "המכון הוא מוביל בחדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית והטכנולוגיות הרפואיות. התכנית החדשה מצטרפת לתוכנית הדגל של המכון – תואר B.Sc. בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה – ולתוכניות נוספות פורצות דרך המתקיימות במכון".

שרה הדר, מנהלת מחלקת בריאות דיגיטלית בשירותי בריאות כללית, מדגישה את חשיבות הרפואה המותאמת אישית ומסירות הארגון לחדשנות. "כללית כארגון הבריאות הגדול והמוביל בישראל שמה דגש על רפואה חדשנית ומותאמת אישית ושותפה ליוזמה הברוכה והחלוצית של המכון הטכנולוגי HIT וחברת סינרג'י. אנו מכשירים את מתכנני העתיד בתחום התלת ממד עם נציגות מבתי החולים השונים של כללית ומסקטורים שונים. המעבר מעולם הדו ממד לתלת ממד, הוא מעבר לרפואה מותאמת אישית פורצת גבולות"

"מהפכת טכנולוגיות ההדפסה ב3D נמצאת בחזית החדשנות הרפואית ומהווה מרכיב חשוב ברפואה מותאמת אישית. יותר ויותר מרכזים רפואיים וחברות ציוד רפואי שואפים להוביל מהפכה זו ולבסס שירותי רפואה מותאמת אישית" אומרת יעל אבני, ראש מעבדת MADE לפיתוח ועיצוב טכנולוגיות לצרכים רפואיים במכון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here