מהפכת הבתים החכמים של 2020
קרדיט somfy.co.il

עד לפני מספר שנים, הרעיון של הפעלת מוצרים, מכשירים ומתקנים ביתיים מרחוק, באמצעות מערכות ממוחשבות שונות, נשמע כמו אגדה. יכולנו לדמיין שיום אחד זה יקרה אבל לא ידענו מתי, גם לא ידענו בדיוק איך זה יקרה. ההנחה הייתה שרק בעלי הון יוכלו להחזיק מערכת כזו.
אך היום זו כבר מציאות שקיימת בשטח ובקרב לא מעט אנשים.

מדובר כמובן במה שאנחנו מכירים בתור מערכות בית חכם. מערכות שמאפשרות לנו לנהל את המכשירים והמתקנים השונים בבית, ולשלוט בהם באמצעות מערכת ממוחשבת, בין אם מדובר בכזו שמותקנת על גבי המחשב או בין אם מדובר באפליקציה שמותקנת במכשיר הסלולר או הטאבלט שלנו.

הפעלת מכשירי בית חכם מרחוק

הרעיון הוא פשוט. יש לנו תריסים חשמליים בבית? אנחנו לא צריכים לגשת אל המתג הקרוב אליהם בשביל לפתוח ולסגור אותם. אנחנו יכולים לעשות את זה דרך האפליקציה בסלולר. בין אם אנחנו נמצאים בבית ובין אם לאו.

זה נכון לא רק לגבי תריסים חשמליים אלא גם לגבי מכשירים ומתקנים אחרים. נניח יש לנו שערים חשמליים בכניסה לחנייה או למבנה, אז אנחנו יכולים לפתוח אותם דרך האפליקציה, כנ"ל לגבי מערכת המיזוג הביתית, דוד חשמלי, תאורה וכן מכשירים ספציפיים שאפשר לחבר אותם אל המערכת. זו המהפכה הגדולה של שנות האלפיים, זו הבשורה של תחילת העשור הנוכחי. מחברים את הבית לאינטרנט ושולטים בו מכל מקום, בצורה פשוטה ונוחה.

כמובן בשביל שזה יקרה, עלינו לברר האם ניתן לחבר את המתקנים והמכשירים השונים אל המערכת, באופן יעיל ונוח בשביל שיהיה ניתן להשתמש בהם בצורה אפקטיבית, כפי שאנחנו רוצים.

מדוע כדאי להתקין מערכת בית חכם

כפי שנוכל לראות בחלק זה, יש כמה סיבות טובות שהופכות את המערכת למשתלמת, אפקטיבית וכאמור, חכמה.

ראשית, זה הופך את השימוש בבית להרבה יותר נוח. הרבה יותר פשוט. מה יותר יעיל ונוח מלהפעיל כל דבר מרחוק, דרך מכשיר הסלולר, מבלי שאנחנו צריכים לגשת אל המכשיר או המתקן ולהפעיל אותו במקום.

שנית, זה מאוד חסכוני. אנחנו יכולים להפעיל מכשירים מסוימים לזמן קצוב על טיימר, למשל דוד חשמל או מערכת מיזוג אוויר, מבלי לבזבז הרבה חשמל, מבלי לבזבז אנרגיה. אנחנו יכולים גם לכבות את המערכות השונות כשאנחנו לא בבית, וכך אנחנו לא צריכים לחשוש שמה משהו נשאר פתוח.

שלישית, המערכת מאפשרת לנו להבטיח טוב יותר את הביטחון בבית. כמו שציינו, אנחנו יכולים להשתמש במערכת בית חכם בשביל לשלוט על תריסים חשמליים, שערים חשמליים. כך אנחנו יכולים להיות בטוחים שהבית סגור ונעול, ושום גורם זר לא יכול להיכנס אליו. צריך לזכור שהמערכת יכולה לשלוט גם על כל אמצעי האבטחה, בצורה כזו אנחנו יכולים לדעת מה קורה בבית גם כשאנחנו לא נמצאים בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here