שיתוף קבצים באינטרנט

היום אני אציג לכם את הדרך הקלה, המהירה והנוחה ביותר בעולם, לשיתף בקבצים באינטרנט. כיום ישנם אלפי דרכים בהם תוכלו לשתף קבצים באינטרנט, אבל רק דרך אחת שיודעת לעשות את זה בצורה כל כך פשוטה. כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל זה דפדפן של כרום או פיירפוקס. למעשה, מרוב שהשימוש ב-Sharefest כל כך פשוט, אין אפילו מה לכתוב עליו. מה שמעניין באמת, זה מה שקורה המאחורי הקלעים של האתר. קבלו הצצה נדירה, לדור הבא של טכנולוגיית הטורנט, פשוט, קל, ובלתי ניתן לעצירה.

כיום, משתמשים רבים, משתפים קבציי מוזיקה, סרטים ומסמכים על בסיס יומיומי בדרכים שונות. ישנם בלי סוף תוכנות ושירותים שנותנים לנו לעשות זאת. משרותי דואר אלקטרוני, לקבצים קטנים ועד דרופבוקס, גוגל דרייב, BitTorrent ואחרים לקבצים גדולים. אבל אם אני יגיד לכם שכל הדרכים הללו מסובכות מידיי ושיש דרך הרבה יותר קלה ונוחה לשתף קבצים באינטרנט, תאמינו לי?

איך זה עובד?

Sharefest הינה ללא ספק הדרך הפשוטה ביותר לשיתוף קבצים הזמינה כיום. רק פתח את האתר, וגרור את קובץ לאמצע הדף. הקישור של הקובץ שלך יופיע בתוך האתר. עכשיו רק נותר להעביר את הלינק לכמה שיותר אנשים, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. זהו. פשוט, אה?.

מאחורי הקלעים

טוב, הבנו שזה פשוט, אז מה?. הקסם האמיתי של Sharefest, מה שהופך את השירות הזה לממש מגניב ומעניין, מתרחש מאחורי הקלעים. Sharefest פועלת על טכנולוגית רשת דומה לביטורנט וכל ההעברות מתבצעות peer-to-peer. זאת אומרת שככל שנשתף את קבצים עם יותר אנשים בבת אחת ככה מהירות העברה הקובץ תיהיה גבוהה יותר, בדיוק כמו ביטורנט. חוץ מיזה, הטכנולוגיה מבוססת על קוד פתוח וחוץ מכרום או פיירפוקס, אין צורך בתוכנה נוספת.

מפתח הפלטפורה, וויס (מקבוצת peer5), נירגש מהפוטציל הטמון בשימוש טכנולוגית ה-P2P בתוך הדפדפן וטוען שמפחת ההצלחה ולהמשכיות השימוש בשיתוף קבצים באינטרנט, טמון בטכנולגיה החדשה, המאפשרת שיתוף קבצים בתוך הדפדפן. ללא כל צורך בתוכנה חיצונית.

"אנחנו מכירים את השימוש בטכנולוגית ה-P2P והיא חזקה מאוד וממומשת בעיקר בתוכנות כמו ביטורנט. אבל טכנולוגיית ה-P2P עדיין לא מימשה את מלוא הפוטנציאל שלה, המטרה שלנו לגרום לטכנולוגיה להיות זמינה, למשתמשים פשוטים, לאלה שלא יודעים או רוצים לדעת מה זה ביטורנט. לדוגמה, איך נגרום לאמא שלנו להשתמש ב-P2P?, התשובה היא כאמור, Sharefest. (אנחנו מאמינים) בטכנולוגית אינטרנט ידידותית למשתמש".

Sharefest משתמש WebRTC, טכנולוגיה שיכולה לאפשר תקשורת דפדפן לדפדפן. כיום היא משתמשת בעיקר יישומי וידאו / צ'אט ושיתוף קבצים ללא צורך בהתקנת תוסף בדפדפן. הטכנולוגיה קיימת בגירסה האחרונה של כרום פיירפוקס.

"אנשים מדברים הרבה על המהפכת ה-WebRTC, והם בעיקר מתייחסים לעולם אורקולי. אנו מאמינים שהשינוי הוא גדול יותר ושנוכל לראות יישומי אינטרנט רבים המשתמשים ב-API של ה-WebRTC לדברים אחרים ולא רק לאודיו או וידאו. הרבה אנשים צריכים מערכות שיודעת לתקשר בצורה של רבים לרבים, לדוגמא מערכות "כמו ביטורנט", וזה מה שאנחנו בונים."

"Sharefest היא בעצם רק כדוגמה והצגת יכולת לטכנולוגיה שלנו, המאפשרת שיתוף של רבים לרבים. רצינו מאוד לשתף ולפתוח את קוד המקור לחלק מהדברים שפיתחנו ב-Peer5 ובמיקרה יצא שעשינו זאת בדרך המגניבה ביותר והשתמשנו בזה לשיתוף קבצים", אומר וייס (peer5).

בואו ניקח דוגמא מהעולם האמיתי. נגיד שאני רוצה לשתף שישה חברים שלי בסרטון ששוקל 250MB. איך זה עובד מאחורי הקלעים?. ישנו גשש כמו בביטורנט שמתאם העברות בין הפירים (peers) ומגביר את קצב ההורדה לפי התור."

"הטכניקה עובדת ככה שכל פיר (peer) יכול להיות מחובר למספר פירים שונים, ויכול לשלוח ולקבל נתונים. אז אם יש שישה אנשים, אתה יכול להיות מחובר לכל אחד מהם, או רק לאחד", אומר וייס.

"הגשש (tracker) מחליט שהוא מתחובר אליך, לפי פרמטרים שונים (אנחנו קוראים לזה אלגוריתם ההתאמה). הפרמטר הטריוויאלי ביותר הוא: האם יש לך את הבלוקים שנחוצים להורדה לצד השני?. לעיתים נדירות שני פירים עם אותם בלוקים של מידע מתחוברים יחד. כמובן שגם מיקום גאוגרפי, ספק אינטרנט ורוחב פס זמין, הם גורמים חשובים, שאלגוריתם עושה בהם שימוש. החלק נחמד הוא, שמשום שהתוכנה שעובדת מאחורי הקלעים נמצאת בצד של השרת, הכל נעשה בצורה הרבה יותר מהירה ומשתמשי הקצה נהנים מזמן תגובה מהיר".

מה שמעניין במיוחד הוא ש-Sharefest לא צריכה אפילו לדעת את כתובות ה-IP של המשתמשים.

Sharefest רק בתחילת דרכה וצפוים להתווסף לה אפשריות רבות נוספות עם זמן. אחת מהן היא למשל האפשרות לחדש את ההורדות שהושלמו באופן חלקי או לשתף יותר מקובץ אחד בו זמנית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here