התמונה באדיבות סופיה ישראל

ועדת החוקה של הכנסת, ממשיכה בימים אלו בדיוני מעקב אחר יוזמת התו הירוק, למתחסנים, מחלימים ולנבדקים גם בבדיקות מהירות. לקראת הדיון הקרוב והתחלת השימוש בתו הירוק, בכפוף לפתיחת המשק, אשר יכלול בין היתר בדיקות מהירות בכניסה למופעי תרבות, אירועי ספורט ומוזיאונים, בדקנו באמצעות סקר האם הציבור מוכן לבצע בדיקת קורונה מהירה. 

 

על פי תוצאות הסקר, רוב הציבור, 76% יהיה מוכן לבצע בדיקת קורונה במידה ויציעו להם לבצע בדיקה מהירה ולקבל תוצאות בתוך 15 דקות, לעומת 24% שהיו מסרבים לעשות זאת (למרות שהדיוק שלה נמוך יותר, דבר אשר הוצג למשתתפים).  

 

בין המשיבים בחיוב בלטו האזרחים הוותיקים בני גיל ה – 65 ומעלה אשר 83% מהם היו מבצעים בדיקה מיידית. גם בקרב הצעירים אשר 32% מהם אמרו שלא יהיו מוכנים להיבדק, עדיין נרשם אצלם רוב של כ – 68% אשר ציינו שיסכימו לבצע בדיקת קורונה. 

 

הסקר נערך על ידי חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי 2thePoint בניהולן של עדי ענבר ותמי בירמן ובייעוץ מדעי של אבינעם ברוג, בקרב 503 משתתפים ומשתתפות בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם של האוכלוסייה ביוזמת סופיה ישראל, בדיקות מיידיות. 

 

הסקר חשף כי קיימים גם הבדלים בנכונות לבדיקה בהתאם להשתייכות הדתית של המשתתפים, כ – 81% מהציבור המסורתי, 77% מהחילונים וכן 62% מהדתיים והחרדים היו מוכנים לבצע בדיקה מיידית. בהקשר זה ראוי לציין כי ביוזמת יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם הצגת בדיקות PCR מוקדמות או ביצוע בדיקות מהירות בכניסה, אך טרם התקבלה החלטה בנושא. טרם הוחלט גם אם התו הירוק יופעל בכנסים, בחדרי כושר במסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות ובריכות שחיה.

 

עדי ענבר, מנכ"לית וחוקרת בחברת 2thePoint הסבירה כי "על סמך תוצאות המחקר ניתן ללמוד שרוב הציבור היו מעוניינים לבצע בדיקת קורונה מהירה על אף שרמת הדיוק שלה נמוכה יותר. מדובר בנתון לגיטימי לחלוטין שכן, בעידן בו משתוללת מגיפה עולמית החשש מפני הידבקות גבוה, כרוך בלחץ נפשי, ועל כן קבלת תוצאות בדיקה באופן מיידי במעמד הבדיקה, יכולה להוות תמריץ להפגת אי הודאות".

 

עוד מצא הסקר כי ישנם הבדלים בין תושבי הערים השונות, כך למשל 28% מתושבי הדרום והשפלה לא מוכנים לבצע בדיקה. רוב מוחץ של 80% מקרב המוכנים לעשות בדיקה מהירה הם תושבי איזור השרון בעוד הרצון הכי נמוך העומד על 72% נרשם בקרב תושבי הדרום והשפלה. יתר הערים מתפלגות באופן הבא, בירושלים והסביבה  כ –  73%, תל אביב וגוש דן 76%, וחיפה והצפון  78%.

 

מסופיה ישראל נמסר בתגובה לקראת התו הירוק: "הטכנולוגיה הניידת שלנו שאושרה על ידי ה – FDA ומשרד הבריאות ערוכה ומוכנה בכפוף לפתיחת המשק, לפעול ביעילות ובהצלחה בכניסה לאירועי התרבות, הספורט והמוזיאונים בדומה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח וגם כמובן בכניסה לחדרי כושר מסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות ובריכות שחיה. ניתן בעזרת סופיה לקבל תשובה תוך 15 דקות, כאשר כל מכשיר נייד יכול לאפשר כ – 40 נבדקים לשעה לקבל תוצאה מיידית ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. יודגש כי לפני הכנסתה של סופיה לשימוש בארץ ביצעה המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות תיקוף מתמשך על מעל 1,400 נבדקים אשר הסתיים בהצלחה וללא תקלות".

 

יצוין כי סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. היא בעלת תו התקן האירופאי CE ומהווה פריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון קווידל (Quidel). עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. מדינת ישראל רכשה עד היום כ – 300 מכשירים ניידים וכבר בוצעו בעזרתם כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח ועוד כ – 175,000 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים. קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר מטמיעה את מערכת סופיה גם בחברות היי טק ישראליות, במפעלים חיוניים בשיתוף התאחדות התעשיינים וכן מאפשרת להזמין מערך בידוק מיידי באמצעות חברות המעניקות שירותי דיגום מהיר עם סופיה לאירועים וחברות.

התמונה באדיבות סופיה ישראל
התמונה באדיבות סופיה ישראל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here