קרדיט צלם: מיכאל בריסמן

 

KLA ישראל, מובילה עולמית  בפיתוח וייצור  פתרונות למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים, ערכה האקתון לעובדים, זו השנה השניה ברציפות. השנה השתתפו בהאקתון גם עובדי אורבוטק, אשר נרכשה לפני כ- 3 שנים ע"י KLA.  

עשרות   עובדים השתתפו בהאקתון במסגרת  7 קבוצות עבודה הטרוגניות. "ההכנה להאקתון ערכה מספר חודשים וכללה הדרכות אינטנסיביות בנושא לימוד מכונה ובינה מלאכותית, סמינרים חיצוניים ופנימיים  ומפגשי עבודה" אומרת  אורנה חיטרון, מנהלת פרויקטים ב- KLA וחברת הוועד המנהל של  ההאקתון. "הנהלת KLA הציפה מראש עשרה אתגרים מתחומי התפעול, המדידות והביצועים של המכונות והמשתתפים בחרו באתגר שמעניין אותם. בנוסף לתחומי העניין ווידאנו כי בכל קבוצה יש מומחי אלגוריתמיקה, שיווק, איסוף נתונים וכן הלאה. לאחר  גיבוש הקבוצות התקיימו פגישות דו-שבועיות לאיסוף נתונים והגדרת  יעדי פיתוח."

"מאחר ורצינו לאפשר למשתתפי ההקאתון לעבוד יחד באותו אתר דחינו אותו  פעמיים בגלל הסגרים, אבל לבסוף הצלחנו לקיים אותו בהצלחה יתרה. כל קבוצה התמקמה בחדר ישיבות נפרד שנסגר עבורה למשך יומיים. חלק מהעובדים שהגיעו מאתר KLA ביבנה נשארו ללון במלון בקיבוץ מזרע וחלק מן המשתתפים אפילו נשארו ללון במשרדים, כדי לא להפסיד זמן יקר" מוסיפה  מור עזריה, מנהלת קבוצת האוטומציה של KLA וחברת הוועד המנהל של ההאקתון. "ארוחות בוקר מושחתות, פיצות ובירות בלילות זרמו כמו יין בניהולן הקפדני של קרן שטרית ושירלי לב. בסוף היום הראשון, הקבוצות הציגו את הפרויקטים במסגרת  אירוע זום פתוח וביום השני חברי ההנהלה הבכירה עברו בין חדרי הקבוצות השונות ובחנו את הרעיונות מקרוב." 

לצידן של חיטרון ועזריה בצוות המוביל של ההקאתון לקחו חלק גם שני מומחי ה- AI מאורבוטק: סשה שלפוב, מנהל קבוצת ה- AI ושי רוזוולד, מנהל קבוצת תוכנה בחטיבת ה- PCB. 

במקום הראשון זכתה קבוצה שהתמקדה בחיזוי חכם של 'מלאי מת' באמצעות בינה מלאכותית ובמקום השני זכתה קבוצה שהגתה מערכת  שחוזה מתי מכונה צריכה לקבל טיפול לפי הצורך האמיתי בשטח  וכך מבטלת את הצורך לבצע תחזוקה וטיפולים שוטפים שלא לצורך.  שתי הקבוצות  יקבלו מהחברה תקציב על מנת לממש את הרעיונות הטובים.

קרדיט צלם: מיכאל בריסמן
קרדיט צלם: מיכאל בריסמן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here