איך לבחור מערכת לניהול קמפיינים
Credit: Pixabay

אחד מהאתגרים המרכזיים של חברות פרסום ומחלקות השיווק בפרט הוא הצורך לשלוט במאות ולעיתים אף באלפי מסעות פרסום (קמפיינים) המתנהלים במקביל. הצורך לנתב את התקציב לאפיקים מניבים ולצמצם מסעות פרסום, שאינם מניבים החזרי השקעה מיטביים הביא רבים ממנהלי השיווק לשקול את שילובן של מערכות לניהול קמפיינים, שיחסכו בזמן יקר ערך המוקדש לאיסוף מידע ויסייעו לחשוף תובנות חשובות במהירות מרבית. איך לבחור מערכת לניהול קמפיינים? הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא.

מערכת לאיסוף נתונים מול כלי "שיודע לספר את הסיפור העסקי"

מערכות לניהול קמפיינים נבדלות זו מזו ביכולות הטכניות. ישנן מערכות המתמקדות באיסוף נתונים ומציגות מידע על בסיס שאילתות ודוחות מובנים מראש, וישנן מערכות המבוססות על מודל עסקי, שמקנה למשתמש הסופי גמישות מסוימת ומאפשר לו במובן מסוים להפוך לאנליסט נתונים ולחקור את הדאטה על בסיס לוח המחוונים (הדשבורד) בכוחות עצמו. במערכת לניהול קמפיינים מהסוג הראשון הדרישות העסקיות מוגדרות היטב, ואילו הדוחות שניתן להפיק דרך המערכת עונים על שאלות עסקיות רווחות כמו למשל: כמה מסעות פרסום פעילים יש כרגע? כמה מסעות פרסום חרגו מהתקציב המוגדר מראש? אילו מסעות פרסום לא החזירו את השקעתם הראשונית? וכן הלאה. היתרון במערכות אלו הוא ביכולת לקבל תשובות מהירות על ידי פלט של דו\"ח, טבלה, תרשים על המצב הנתון בזמן אמת, אך החיסרון המובנה בא לידי ביטוי בהיעדר הגמישות, שכן כיוון שהדו\"ח כבר מובנה מראש, כל שאלה חדשה או רצון לבצע חקירה על הדאטה עצמה אינו נתמך בתשתית המערכת – כלומר המידע, שמופק בדו\"ח הוא פלט של נתונים, שדורש עבודת עיבוד נוספת.

לעומת זאת, מערכת לניהול קמפיינים המבוססת מודל עסקי מאפשרת גמישות רבה יותר בכל הקשור לחקירה חופשית של הדאטה, כך למשל ניתן להקליד כל מילה, צירוף מילים או שאלה בשורת החיפוש והתוצאה שתופיע תציג הן את המידע, שמבקשים לחקור והן את המידע המקושר אליו (שיצבע בגוון אפור) כאשר מעוניינים להעמיק בחקירה, כל שנדרש הוא ללחוץ על ערך במסך כדי לחשוף את המידע המקושר אליו, בדרך זו למשל אפשר להבין מהלכים עסקיים מלאים.

לדוגמה:

בהקלדת השאלה: כמה קמפיינים פעילים יש לי? יוצגו כל הקמפיינים הפעילים בלבן והקמפיינים הלא פעילים באפור

בהקלקה על קמפיין פעיל – יפתח כל המידע המקושר לקמפיין זה: תקציב, יעדים, קהל יעד.
בהשוואת תוצאות בין קמפיינים אפשר לבחון איזה קמפיין השיג את המטרות ומה הוביל להשגת מטרות אלו. בדרך זו ניתן להבין את הסיפור מאחורי ההצלחה ולבצע מהלכים עסקיים, שייסעו לשחזר אותו או לחילופין להבין את הסיפור מאחורי אי-ההצלחה ולעצור קמפיינים פעילים.

דשבורדים שעושים הכל

אנליסטים שיווקיים מקדישים זמן רב לאיסוף נתונים ידני ממגוון מקורות, את המידע הם מעבירים באופן ידני לטבלאות אקסל ומשם לדוחות. תהליך זה מביא לכך שארגונים מקצים סדר גודל שכ-75% רק לאיסוף נתונים, פעולה טכנית, שכבר היום נתמכת טכנולוגית במערכות לניהול קמפיינים המבוססות על מודלים עסקיים. כך למשל איסוף הנתונים נעשה על ידי המערכת וזאת באמצעות ממשקים לאינסוף מקורות מידע. נוסף על כך \"מאחורי הקלעים\" פועל מנוע רב-עוצמה, אשר מסנן את המידע וממיין אותו בהתאמה לאוכלוסיות השונות, ואז מנהלים יכולים לצפות במידע ברמת המאקרו ואנליסטים יוכלו לצפות במידע ברמת \"המיקרו\".

לסיכום, זמן משול לכסף, ושילוב של מערכת לניהול קמפיינים מאפשר את החיסכון המשמעותי בזמן ואת הפניית האנליסטים לביצוע עבודתם המהותית- ניתוח נתונים, הגעה לתובנות עסקיות והשגת התייעלות מתמדת ושיפור משמעותי ברמת כל קמפיין וקמפיין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here