קרדיט: Pixabay

אחת המהפכות הגדולות ביותר בתחום המחשוב ובפרט בכל מה שקשור לשירותי מחשוב לעסקים, קשור לאופן בו ניתן לשמור ולגבות תוכנות וקבצים, חומרים ומסמכים במחשב. אין צורך בדיסקים, כוננים ניידים או אלמנטים פיזיים אחרים. הכל יכול להתבצע באמצעות שרת ענן.

שירותי ענן הם כלי אשר נעשה בו שימוש רב בקרב לקוחות פרטיים אך בפרט בקרב עסקים בכל הגדלים ומכל הסוגים והתחומים. ההגדרה הבסיסית ביותר של שירות זה, היא שמירת מסמכים בשרת חיצוני, כשהגישה אליו אפשרית ממכשירים שונים (מחשבים, טאבלטים, מכשירי סלולר) בכל מקום, בכל זמן. החברה המספקת שירותי ענן,מציעה ללקוחות שלה אפשרות לשכור שטח מסוים עליו הם יכולים לאכלס את החומרים שלהם, אמצעי אבטחה מוגברים ועוד שורה של שירותים שמאפשרים להשתמש בשירות זה בצורה נוחה, בטוחה ומהירה.

מה חשוב לדעת לפני השכרה או רכישה של שירותי ענן מתקדמים?

כל גורם עסקי המבקש לשכור או לרכוש שירותי ענן, צריך לשים לב לנקודות שונות הקשורות לסוג, אופי ואיכות השירות המסופק לו על ידי החברה, יחד עם נקודות נקודות נוספות כגון:

הגדרות בסיסיות – צוות החברה המספקת שירותי ענן צריך להיות מסוגל להגדיר בצורה בסיסית ונכונה את השירות עבור הלקוח, באופן כזה שיהיה אפשר להשתמש בשירות בצורה אופטימלית בלי תקלות, מכל התקן, בכל זמן. יש לוודא שהתהליך מתבצע בצורה פשוטה ונוחה. התהליך צריך להיות מהיר, על מנת שיהיה ניתן להתחיל ולהשתמש בשרת כמה שיותר מהר.

גמישות – אחד היתרונות הבסיסיים של שירותי ענן זו הגמישות שהשירות מספק. עצם זה שאפשר לשמור כל תוכנה, פרויקט, קובץ, מסמך בשרת, באופן כללי או בספריות מסודרות, והגישה אליהן היא מאוד נוחה ומהירה. לא צריך להתעסק עם אמצעים פיזיים ולא צריך להיות מומחה במחשוב בשביל לעבוד איתו.

הגמישות חשוב לציין, מאפשרת נגישות מהירה למידע, בקרב כל מי שיש לו גישה לשרת, בכל זמן ובכל מקום. אם למשל, צוות מסוים עובד על פרויקט, הרי שכל אחד מחברי הצוות יכול ליהנות מנגישות למידע באופן מיידי, ללא שום בעיה, בין אם הוא נמצא מול המחשב בבית העסק או בכל מקום אחר בו יש לו מחשב וחיבור לאינטרנט.

אבטחה וביטחון – אחד האלמנטים החשובים ביותר בשירותי ענן זו האבטחה שהחברה מספקת. על מנת שגורמים חיצוניים לא יוכלו לפרוץ לשרת, לגנוב, למחוק או לשנות את המידע, יש לוודא שהחברה מספקת שירותי אבטחה ברמה הגבוהה ביותר.

עלויות – אחת הסיבות בגללן משתלם לשכור שירותי ענן, היא העובדה שזו עסקה משתלמת מבחינת העלויות. במקום לרכוש חומרה ותוכנות מתאימות לאחסון וגיבוי, אפשר לשכור שירותי ענן במחירים משתלמים ולעשות בהם שימוש הרבה יותר מגוון, איכותי, ובטוח.

חשוב להדגיש, שירותי ענן יכולים להתאים לכל בית עסק, בכל סדר גודל ומכל סוג. כך שכל מי שמחפש לאחסן מסמכים או לעשות שימוש אחר בענן, יוכל ליהנות מגישה אליהם מכל מקום ולהיות בטוח כי עשה נכון בבחירת פתרון זה לעסק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here