קרדיט צילום: עמי ארליך

אופיר עזריאל מונה למנכ״ל חברת אסטרוסקייל ישראל, מובילת השוק בשירות לוויינים וקיימות מסלולית ארוכת טווח. הוא יחליף את אריה הלזבנד, המייסד והמנכ״ל, מחלוצי תעשיית החלל הישראלית, שהודיע על פרישתו וישמש מעתה כיועץ בכיר לחברה העולמית.

 

עזריאל (43) בוגר תוכנית ״תלפיות״, הוא בעל ניסיון של 20 שנה בתעשיית החלל הישראלי. בשבע השנים האחרונות מילא את תפקיד סמנכ״ל הטכנולוגיות וסגן נשיא להנדסה, במסגרת אסטרוסקייל ישראל ובגלגולה הקודם כאפקטיב ספייס, טרם נרכשה על ידי אסטרוסקייל העולמית. הוא ליווה את הלזבנד במהלך תהליכי הרכישה והמיזוג של החברה ופעל יחד עימו לבניית מעבדה לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל תקניות ומעבדה רובוטית לראיה ממוחשבת. התוצרים הסופיים של שני המתקנים החדשים ישולבו בלווייני השירות של אסטרוסקייל, המתוכננים להאריך חיים של לוויני תקשורת.

״אריה הוא איש חזון וחלוץ בקהילת החלל הישראלית והבינלאומית״, אמר נובו אוקאדה, מנכ״ל ומייסד אסטרוסקייל העולמית. ״כיזם אחד לרעהו, אני רוצה להודות לו על התעוזה בקידום תעשיית החלל, מחוייבותו הבלתי מתפשרת לקידום קיימות חלל, ועל היותו פורץ דרך בפיתוח הטכנולוגיות שיסייעו להארכת חייהם של לוויינים גיאוסינכרוניים (GEO)״.

 

״אסטרוסקייל ישראל היא מרכז מחקר ופיתוח חשוב ביותר עבור לווייני השירות שלנו לפינוי פסולת והחזרה לחיים של לוויינים תקולים״, אמר רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב. ״אנו שמחים שאריה ימשיך לפעול לטובת הבשלת הפתרונות שלנו ומשוכנע שתחת הנהגתו של אופיר, אסטרוסקייל ישראל תמשיך להוות עמוד תווך בחברה העולמית ובתעשיית החלל הישראלית״.

 

אסטרוסקייל היא החברה היחידה בעולם כיום המתמקדת בלעדית באספקת שירותים בחלל הן במסלול לווייני נמוך והן במסלול גיאוסינכרוני. החברה מפתחת פתרונות לוויינים במגוון גדלים שישמשו למגוון משימות בחלל, דוגמת הארכת חיי לוויינים, סילוק פסולת חלל ושינוי מיקום לוויינים בעודם במסלולם בחלל. בסיס החברה ממוקם ביפן עם נוכחות בארה״ב, בריטניה, סינגפור וישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here