מה זה APK ואיך מתקינים אותו?

מערכת ההפעלה אנדרואיד מתייחסת לקבצים מסוג APK כקבציי הרצה כמו EXE, bat , jar בווינדוס. הקובץ עצמו הוא קובץ zip סטנדרטי, אפשר לשנות לו את הסיומת מ – application.apk ל – application.zip ולפתוח אותו. את רוב האפליקציות ניתן למצוא ב – Android Market שנמצא בתוך המכשיר אבל ישנם אפליקציות שלא תמיד נמצאות שם ולפעמים יותר נוח להוריד אותם דרך המחשב ולהתקין אותם באופן עצמאי על המכשיר.

META-INF: הספריה מכילה את החתימה על הקובץ. ללא חתימת הקובץ לא ניתן להתקין את ה-APK על המכשיר משום שחתימה זאת מכילה את תעודת זהות של הקובץ. בזמן ההתקנה ה-installer בודק עם החתימה מתאימה ונותן הודעת שגיאה במידה ואחד הקבצים שונה בצורה ידנית ולא קומפל מחדש. ניתן לחתום את הקובץ באופן ידני ע"י כלי הדיבאג של האקליפס אבל לא יהיה ניתן להעלותו בצורה זו בחזרה לאנדרואיד מרקט.

res: מכילה קבצים לא בינארים שהאפליקציה משתמשת כמו לדוגמה קבצי xml ותמונות.

AndroidManifest.xml: הקובץ היינו קובץ חיוני שבלעדיו שום אפליקציה לא תותקן על המכשיר. הקובץ מכיל את השם, הגירסה, הרשאות גישה ועוד דברים חיוניים אחרים שבלעדיהם לא ניתן להעלות את אפליקציה לאנדרואיד מרקט.

classes.dex: קובץ בינארי המכיל את הספריות (classes) שבהן התשתמש המתכנת על מנת לכתוב את האפליקציה. הקובץ מתורגם ע"י המכונה הוירטואלית של אנדרואיד בזמן התקנה. לא ניתן לקרא את הקובץ בצורה רגילה אלא רק ע"י שימוש בתוכנה בשם baksmali שאולי נגע בה במדריכים הבאים.

איך מתקינים APK ?

ישנם שני דרכים להתקין APK. הדרך הראשונה היא להעתיקו למכשיר ע"י חיבור- USB למחשב והעתקת הקובץ לתיקייה ב-SD Card. אחר כך ניתן להיכנס דרך המכשיר ע"י כל אפליקציה שמאפשרת הצגת קבצים לדוגמא: file manager או ES File Explorer ולהריץ את הקובץ.

הדרך השניה היא ע"י שימוש ב-ADB הנמצא כחלק מכלי הפיתוח של אנדרואיד כפי שהסברתי במדריך הזה.

אחרי שהמכשיר מחובר למחשב ו – USB debugging מופעל במכשיר הטלפון נשתמש בפקודה הבאה:

adb install BatterySaver_V1.3.apk

במידה ואתם רוצים להתקין משהו שכבר מותקן אצלכם תשתמשו בפקודה הבאה:

adb -r BatterySaver_V1.3.apk

1 COMMENT

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here