כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם

מה קורה שאפל, גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק ועוד חברות גדולות אחרות מחליטות לקחת את העניינים לידיים ולאחד את כל טכנולוגית ה-WEB למקום אחד?. הכירו את Web Platform, אתר אחד שמאחד את כל המידע שאתם צריכים על HTM5 ו-CSS, נישאר מעודכן ומכיל תוכן איכותי. בנוסף האתר יציע טיפים ושיטות עבודה מומלצות על מנת לעזור ולעודד מפתחי אתרים להשתמש בסטנדרט אחיד.

האתר מבוסס וויקי ומאפשר לעובדים של כל אחת מהחברות המשתייכות למיזם להוסיף עדכונים ולתרום לעידכונו השוטף של האתר. האתר היינו ממומן ע"י אותן חברות, שהקימו צוות מיוחד שתפקידו לשמור על תקינותו והרלוונטיות שלו עפ"י תקן W3C.

המשתמשים הרגילים יכולים להגיב, לשאול שאלות, לפרסם חלקים מהקוד שלהם ולהוסיף טיפים משלהם בפורומים של האתר, בנוסף ישנו גם IRC צ'אט שבו ניתן לצ'טט עם שאר הפתחים שנמצאים און ליין.

כל המסמכים המוצגים באתר נמצאים תחת רישיון ה- Creative Commons ולמרות שהתוכן הראשוני שנמצא באתר הועלה ע"י החברות הגדולות המטרה הסופית היא לעודד את שאר משתמשי הרשת ובמיוחד מפתחי האתרים לפרסם טיפים, "טריקים" וכתבות בסגנון וויקי על מנת להגדיל את כמות התוכן ולרכז את המידע במקום אחד.

עכשיו תורנו

סוף סוף זה מתחיל לקרות. סטנדרטיזציה באינטרנט. עד עכשיו סבלנו כשכל חברה עשתה כרצונה ואנחנו נאלצנו לשלם את המחיר בשעות רבות של תיכנות, מנסים להתאים את הקוד לדפדפנים שונים ולפלטפורמות שונות, עוברים מאתר לאתר בנסיון לדלות עוד קצת מידע על "למה לעזאזל זה לא עובד ב- IE?". עכשיו אנחנו יכולים לקחת את את המושכות לידיים ולתעד את כל המידע שבידינו במקום אחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here