הקמת אתר אינטרנט יכולה להיות משימה לא פשוטה למי שמתחיל מאפס ואין לו ידע קודם בבניית אתרים. אני זוכר שהתחלתי להתעסק בנושא לא הבנתי למה דברים לא עובדים לי והתקשתי למצוא מידע רלוונטי בעברית שקשור לפרטים הטכנים. רוב המדריכים שמצאתי לא תמיד הציגו את התמונה המלאה ולפעמים הרגשתי שחסרים פרטים חשובים על מנת להשלים את התהליך. עכשיו זה תורי לנסות להסביר בצורה ברורה מה צריך וכמה זה באמת עולה. חשוב לציין: שמדריך זה מיועד לאנשים בעלי רקע תכני בסיסי במחשבים.

שלב ראשון: בחירת שם לאתר

על מנת שאנשים יוכלו להגיע לאתר שלכם אתם חייבים לבחור שם לאתר ולהתחיל את התהליך של קניית הדומיין. הבדל המחירים יכול להשתנות בין רשמי דומיינים שונים, לכן חשוב לעשות סקר שוק ולמצוא את הזולים יותר. לפי נסיוני אין הבדל בין החברות, אני ממליץ לבדוק באתר של האיגוד באיגוד האינטרנט הישראלי ולוודא שאכן מדובר ברשם אינטרנט חוקי. במידה ואתם רוצים לקנות שם עם סיומת com. אני ממליץ לבדוק ב-NameCheap.com או name.com. לגבי החברות הישראליות, אני אישית קונה ב-galcomm.co.il לא בגלל משהו מיוחד פשוט יש לי שם עוד כמה שמות ויותר נוח לי לנהל הכל במקום אחד.

חשוב מאוד לתת שם קליט קצר ונוח לאתר שלכם. אל תסתבכו עם שמות ארוכים, נסו למצוא שם שמתאר את התוכן שהולך להיות בתוך האתר או שם פשוט אחר. זיכרו ששם האתר הוא הפנים שלכם, לכן מולץ להשקיע זמן ומחשבה לפני הקניה.

מחיר: בין 60 ל-100 ש"ח לשנה: תלוי איפה קונים ולכמה זמן. ככל שקונים את שם הדומיין לזמן יותר ארוך ככה המחיר יותר קטן. ישנם שמות יקרים יותר שאנשים אחרים כבר קנו. שמות אלה יכולים להגיע גם לאלפי שקלים.

שלב שני: מקום איחסון לאתר (Web Hosting)

אחרי שקנינו שם של דומיין אנו צריכים מקום איחסון, שהוא בעצם השרת (המחשב) שבו הקבצים של האתר יתאכסנו. גם כאן צריך להתחשב בצרכים של האתר אותו תירצו להקים. אם מדובר בבלוג פשוט או באתר תדמית של העסק שלכם אתם לא צריכים להשקיע במקום איחסון יקר. אני לדוגמא משתמש ב-DreamHost.com בעיקר בגלל שהמחיר נמוך יחסית, אבל אפשר גם לקנות שרת קצת יותר יקר ב-exclaim-domain-hosting. הכל תלוי בצרכים שלכם וכמה כסף תירצו להשקיע. חשוב לציין שגם כאן חשוב לעשות סקר שוק ולמצוא את מקום האיחסון המתאים לכם. אני מציע לא לבחור מקום איחסון רק על סמך המחיר הנמוך ביותר. הרי בכל אופן אינכם רוצים שהאתר שלכם יפסיק לפעול כל שני וחמישי רק בגלל שהשרת שלכם נפל.

בסוף התהליך תקבלו כתובת ip לשרת שלכם שבו תשתמשו בשלב הבא.

מחיר מומלץ: 3$-5$ בחודש (שרת קטן): גם כאן יש הבדלים רבים בין החברות השונות ואורך הזמן של רכישת השרת. ככל שתיקנו את השרת ליותר זמן ככה המחיר יהיה יותר נמוך.

אין מה להרחיב יותר מידי על שני השלבים הראשונים לכן לא הוספתי תמונות מסך של קניה דומיין או קניית מקום איחסון. טיפ חשוב: בזמן הרכישה שימו לב שלא מנסים לדחוף לכם עוד מוצרים נלווים שאינכם צריכים ושימו לב למחיר הסופי ומה הוא כולל.

שלב שלישי: רישום שם האתר ב-DNS

שני החלקים הראשונים היו ברמת קושי קלה. עכשיו מגיע החלק הקצת יותר מסובך. אני מקווה שאני יסביר אותו בצורה מספיק ברורה על מנת שתוכלו לעקוב.

אז יש לנו שם של אתר ויש לנו מקום איחסון. עכשיו אנחנו צריכים לחבר את שניהם ביחד כי בשלב הזה הם לא מכירים אחד את השני. בשרתי ה-DNS נמצאים השמות של האתרים שמתורגמים לכתובות ip. כדי להסביר את זה בצורה יותר פשוטה אני אתן דוגמא שלא קשורה לעולם המחשבים:

ישנו איש בשם שימעון זה שם האתר שלכם -> כל מי שמכיר את שימעון הוא כמו שרת DNS והוא גם יודע מה הכתובת של שימעון ומה מספר הטלפון שלו -> כל מי שלא מכיר את שימעון, שהם כל הגולשים האחרים באינטרנט אבל מכיר את אחד מהחברים שמכירים אותו יכול לשאול אותם איפה שימעון גר ומה מספר הטלפון שלו?

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here