צלם: מוטי וגמן

המנכ"ל והמייסד שחר לוי: "את כספי המימון נשקיע בהאצת החדירה לשוק, פיתוח הפלטפורמה וכן בהרחבת הצוות על-מנת לעמוד בביקושים הגוברים לטכנולוגיה של החברה וברכישות של חברות משלימות"

הרצליה פיתוח, שיקגו, 28 באפריל 2021 – חברת לוקוסוויו (Locusview) הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בסך 64 מיליון דולר בסבב Series A, זהו סבב ההשקעות הגדול ביותר של לוקוסוויו אותו הובילה קרן השקעות הצמיחה IGP. ל-IGP הצטרפו לאומי פרטנרס, כלל ביטוח, ודיסקונט קפיטל, המושקעים בקרן, כלל-טק והמשקיעים הקיימים של החברה. סך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על כ- 80 מיליון דולר.

לוקוסוויו נוסדה בשנת 2015 כתוצאה משיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי לצורך פיתוח פלטפורמה לניהול פרויקטי הקמת תשתיות רחבי היקף בתחומי האנרגיה, התקשורת והמים. פלטפורמת התוכנה (SaaS) של Locusview מאפשרת לנהל ולייעל את תהליך הקמת התשתיות משלב התכנון, ביצוע הבניה על שלביה השונים תוך בקרה בזמן אמת, על צוותים, ציוד ותקציב, ועד להגשה לרשויות, מקצה לקצה ובענן, בצורה מדויקת ושקופה תוך שיפור הבטיחות התפעולית, ניהול חכם של משאבים ועמידה ברגולציה מתהדקת. החברה הצליחה בתוך כשנתיים ממועד השקת המוצר הראשון של החברה, להטמיע את הפלטפורמה של החברה בלמעלה מ-20 חברות תשתיות האנרגיה הגדולות והמובילות בארה"ב, ולשרת מעל-5,000 צוותי שטח שניהלו באמצעות המערכת עשרות אלפי פרויקטים להקמת תשתיות בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות לבדן.

שוק הגז הטבעי בארה"ב היה השוק הראשון אליו נכנסה החברה וזאת בשל נקודות התורפה שהוא סובל מהן דוגמת תשתיות ישנות המחייבות החלפה מיידית. בנוסף, תנאי השוק יצרו שני טרנדים נוספים שהאיצו את פעילות החברה במהלך השנה האחרונה.

הראשון, האצת תוכניות רגולטוריות המתמרצות חברות תשתית להשקיע בהקמת תשתיות חדשות על מנת לעמוד בדרישות הגוברות להפחית פליטת פחמן דו חמצני ולקדם תשתיות המבוססות על אנרגיה ירוקה (DER). החברה נמצאת כיום בעיצומו של מהלך להרחבת השימוש בטכנולוגיה בפרויקטים מסוג זה תוך שיתוף פעולה עם השחקנים המובילים בשוק האמריקאי.

והשני, תוכניות עסקיות המקדמות השקעה בדיגיטציה, טרנד שהתחזק בתקופת הקורונה בשל הרצון לאפשר לצוותים גישה למידע מרחוק. תקופת הקורונה וההכרח להפחית את כמות הצוותים והאינטראקציות בין הצוותים בשטח, לצד השקעות עצומות המתוכננות בשדרוג תשתיות ברחבי העולם בשנים הקרובות, הרחיבו משמעותית את הצורך בטכנולוגיה של לוקוסוויו. תוך כדי הקורונה החלו חברת האנרגיה של ממשלת הודו וחברות בדרום אמריקה לעשות שימוש במערכת, והחברה נמצאת בשלבים מתקדמים לפריסה של המערכת עם חברות ענק נוספות באירופה ובאוסטרליה. "תוך כדי הקורונה פתחנו משרדים ב-4 מקומות שונים בעולם וזאת מבלי שנוכל לבקר בהם, אני מקווה שאצליח להגיע אליהם בתקופה הקרובה" אומר שחר לוי.

המנכ"ל והמייסד שחר לוי מציין כי "על אף שמדובר בחברות עתירות משאבים, קיימים בהן פערים טכנולוגיים אדירים. למשל, תהליך איסוף המידע מהשטח היה ועודנו מבוסס נייר ומפקחים, מה שהופך אותו לאיטי ועמוס בטעויות אנוש. בתחילת הדרך, היה לנו חשוב קודם כל לייצר ערך במקום הכי כואב והוא – לאפשר מעקב מדויק אחר הרכיבים שהוטמנו באדמה: להבין מה מונח איפה, לבצע ולידציות חכמות בזמן אמת כדי לוודא שהמידע שלם ומדויק, והכל בצורה פשוטה ונוחה למשתמש בשטח ובהתאם לדרישות הרגולטוריות. יש לכך חשיבות מכרעת לתהליך ההתקנה עצמו וכן לצורך פעולות תיקון בחירום ותחזוקה שוטפות. בהמשך, הרחבנו את הפלטפורמה כך שתנהל את כל המידע הרלוונטי לפרויקט, לרבות ההיבטים הפיננסיים והחשבונאים הכרוכים בביצועו."

"המערכת מאפשרת חיסכון ניכר בזמן, כוח אדם ועלויות המימון של הפרויקטים. למעשה, קיצרנו תהליכי בקרה ואישור ידניים שארכו שבועות וחודשים ארוכים לכאלו המבוצעים כמעט בזמן אמת. כלל התקשרות והמעקב מבוצע באופן דיגטלי ובחלקו אוטומטי לחלוטין. חברות התשתיות יכולות לחבר צרכנים סופיים ולהתחיל לראות את ההחזר על ההשקעה במהירות ומבלי להתפשר על היבטי בטיחות."

ההכנסות השנתיות של החברה נאמדות כיום בעשרות מיליוני דולרים, עם שורה של חברות ענק נוספות שחתמו על הסכמים ארוכי טווח עם החברה במהלך החודשים האחרונים.

המנכ"ל והמייסד שחר לוי מסר כי "עם למעלה מ-120,000 פרויקטי תשתית שנוהלו באמצעות הפלטפורמה במהלך השנתיים האחרונות, אנחנו במצב שבו על-מנת לענות לדרישה העצומה בשווקים השונים, עלינו להגביר את קצב ההתרחבות שלנו. אני בהחלט יכול לומר שהצלחנו לייצר ולהוביל קטגוריה חדשה של מערכת לניהול פרויקטים עבור חברות תשתיות Digital Construction Management) DCM). המטרה כרגע היא לממש את כספי ההשקעה לצורך התרחבות המוצר ובניית מערך מכירות ותמיכה בלקוחות של החברה ורכישה של חברות משלימות. כיום, מונה החברה 120 עובדים, כאשר מרביתם יושבים במשרדים הראשיים של החברה בהרצליה פיתוח ובשיקגו. התכנון הוא לגדול לכדי 200 עובדים עד סוף 2021."

לדברי אסף הראל, שותף כללי ב- IGP: "תחום הבניה בכלל, ובפרט בפרויקטים בתחום התשתיות, מנוהלים באותה צורה ב 100 השנים האחרונות – לרוב בצורה אנלוגית מעל ניירות ומפות, ללא יעילות ובקרה תפעולית, ללא דיוק או שקיפות בזמן אמת, ולעיתים בצורה לא בטיחותית. זה תחום עצום ומורכב, עם לקוחות שמרנים שאינם ממהרים לאמץ טכנולוגיה וחדשנות, ומעטות החברות שפיצחו את היכולת להנגיש טכנולוגיה לצוותי הקמת תשתית בתנאי שדה קשים מצד אחד ולמנהלים בכירים בארגון מצד שני. כל שנה מושקעים כחצי טריליון דולר בתשתיות אנרגיה וטלקום ולוקוסוייו הוכיחה את יכולתה להיות שותף משמעותי עבור חברות תשתיות מהגדולות בעולם וזאת באחד מההיבטים החשובים ביותר לעתידן. לכן, אנו מאמינים שהחברה נמצאת במקום הנכון, בזמן הנכון ועם המוצר הנכון להוביל את המהפכה הדיגיטלית בתחום בניית התשתיות מעל פלטפורמת ענן ייחודית המאפשרת לנהל את כל ההזדמנות האדירה הזאת."

הראל הוסיף: "זוהי ההשקעה הראשונה שלנו בתחום התוכנה לבניה ואוטומציה תעשייתית, והיא מתכתבת עם תזת השקעה שאנחנו מאד אוהבים בקרן – החלפה של תהליכים אנלוגיים בכלים דיגיטליים, ע"י חברה שלקחה על עצמה להוביל קטגוריה ענקית עם חסמי כניסה משמעותיים, וצוות חזק ומגובש שמעוניין לבנות חברה גדולה ומובילה שמצליחה לגדול פי שתיים משנה לשנה "

לגבי ההשקעה הנוכחית, מציין לוי כי "קיבלנו הצעות ממספר קרנות מובילות וגם היו שיחות מאוד מעניינות עם משקיעים אסטרטגיים, ובחרנו ללכת עם IGP הודות לשותפות לחזון של בניית חברה משמעותית והכימיה הבינאישית. התרשמנו מאוד מהמקצועיות, התכליתיות, והניסיון והידע שהם מביאים, לכן אנחנו שמחים על הבעת האמון מצדם והצטרפותם לחברה."

אודות IGP

קרן IGP משקיעה בחברות צמיחה ישראליות בתחומי הייטק. הקרן מנוהלת ע"י חיים שני, משה ליכטמן, אורי ארדה ואסף הראל ומנהלת מעל ל-600 מיליון דולר בשתי קרנות. הקרן השקיעה מאז הקמתה ב-18 חברות. למידע נוסף – www.igpcapital.com

צלם: מוטי וגמן
צילום מוטי וגמן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here