קרדיט צילום: איפסון

הסורקים הניידים של Epson, מדגם DS-30, מאפשרים סריקה מהירה של שטרי המטען הכוללים את החיסונים היקרים והזנתם למחשב המרכזי. הסורק מותקן בתא הנהג והוא חייב לעמוד בטלטולי הנסיעה, לעתים בדרכים משובשות ובשינויי טמפרטורות קיצוניים

 

קרדיט צילום: איפסון

משרד שלם על גלגלים. כך נראה כיום תא הנהג של כ-100 אלף משאיות כבדות שמשייטות על הכבישים ברחבי אירופה כשהן מובילות חיסוני קורונה ושאר מטענים חשובים. מגמת הדיגיטציה בקרב חברות התחבורה גוברת בצמוד לרצון למענה מהיר לדרישת הלקוחות, ארגון וניהול נכון של מערך ההובלות ומקסום וניצול מיטבי של הזמן על הכביש. אחד הגופים הראשונים שנכנס לתחום הוא חברת Trimble Transport שאימצה בחום את הסורקים הניידים מדגם DS-30 של חברת הטכנולוגיה הגלובלית Epson ושילבה אותם כציוד קבע אותו היא מציעה למגוון ציי משאיות הענק האירופאיות שהפכו לחלק חשוב בשרשרת ההובלות של החיסונים המבוקשים.

״המטרה שלנו היא לספק למובילים פתרון ידידותי לסביבה, חסכוני ובטוח בשימוש בדרכים״, אומר פיליפ קאמרלינק, מנהל הפרוייקט ב- Trimble. ״אנו משלבים ביותר ויותר משאיות כיום מערכת שכוללת מחשב, מערכת תוכנה ייעודית וסורק נייד של  Epson(שמשקלו 325 גרם בלבד). המערכת מסייעת בחישוב משכורות, מסייעת בחישוב צריכת דלק נכונה ואפילו מנתחת את צורת הנהיגה של נהג המשאית״. הפתרון כבר הותקן בקרוב ל-100 אלף משאיות המשתייכות ל-1200 חברות הובלה אירופאיות.

כדי לייעל ולהכניס למהלך אוטומטי את התהליך האדמיניסטרטיבי, שולבו במערכת גם הסורקים הניידים של Epson, שמאפשרים סריקה מהירה של שטרי המטען והזנתם למחשב המרכזי. ״הסורק מותקן בתא הנהג. המשמעות הוא חייב לעמוד בטלטולי הנסיעה, לעתים בדרכים משובשות. הוא חייב לעמוד בטמפרטורות שנעות בין 50 מעלות צלזיוס ועד מינוס 20… הוא חייב להמשיך ולעבוד בכל תנאי. מעבר לכך, היות ושטר המטען הוא תמיד נייר שיש עליו חתימות חשובות והוא שווה ערך לכסף מזומן לסורק חייבת להיות רזולוציה גבוהה ואיכותית״.

לדברי הצוות של Trimble, הנהנים העיקריים מהחידוש הוא הנהגים שמבצעים נסיעות ארוכות במיוחד עם מטענים יקרים (סמארטפונים, מכוניות יקרה וכד׳) חוצים גבולות ונשארים על הכבישים לעתים שבועות רצופים, בלי לחזור לבסיס האם. ״סריקת שטר המטען בזמן קבלת המטען עצמו והעברה מיידית און ליין למשרד מפחיתה את האחריות של הנהג ומורידה לו דאגה מהראש״, אומר קאמרלינק. ״העובדה שהסורק כה קטן היא יתרון גדול. כשהוא לא בשימוש ניתן להכניסו לתא הכפפות ובשאר הזמן הוא מחובר ברצועות ולקרו. ככה תהליך עיבוד הניירת מהיר ואין כל חשש שמשהו יילך לאיבוד בדרכים הארוכות והקשות. בחלק של המנהלה, הוא מאפשר להעביר את השטק במהירות רבה לגופים המבטחים ולהנות מראש שקט לאורך כל הנסיעה״.

 

סרטון:

https://youtu.be/5kH2waS10As

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here