קרדיט: אסטרוסקייל/יח״צ

לוויין ניקוי החלל ELSA-d (End-of-Life Services Demonstrator) של חברת Astroscale, מובילת השוק בתחום הקיימות בחלל לטווח הארוך, נשלח בסוף השבוע שעבר לשדה השיגור בייקונור שבקזחסטן לאחר השלמתו במתקני החברה בטוקיו, יפן. הלוויין מיועד לשיגור על גבי משגר סויוז במרץ 2021. לדברי ג׳ין פוג׳י, המהנדס הראשי של Astroscale, יציאה לשדה השיגור היא תמיד אבן דרך משמעותית בכל תוכנית פיתוח לוויינים. ״עברנו משלב הייצור לשלב השיגור וביצוע המשימה ואנו להוטים לראותו בחלל״.

לוויין ELSA-d הוא הראשון שידגים בחלל את טכנולוגיות הליבה הדרושות להצמדות לזבל חללי וסילוקו מהמסלול. בחברה מציינים כי זהו צעד משמעותי לקראת הרחבת השירות במסלול החללי והשגת החזון של Astroscale של חלל בר קיימא לטובת הדורות הבאים.

Astroscale היא החברה היחידה בעולם כיום המתמקדת בלעדית באספקת שירותים בחלל הן במסלול לווייני נמוך והן במסלול גיאוסינכרוני (גובה 35,786 ק״מ מעל קו המשווה של כדור הארץ). החברה מפתחת פתרונות לוויינים זעירים שישמשו למגוון משימות בחלל, דוגמת הארכת חיי לוויינים, סילוק פסולת חלל ושינוי מיקום לוויינים בעודם במסלולם בחלל. Astroscale ישראל נחשבת בין החלוצות העולמיות בתחום שירותי תפעול בחלל. החברה פיתחה כמה מטכנולוגיות השירות בחלל, המבטיחות והחדשניות ביותר בשוק תוכנית לווייני ה- Space Drone שלה, שמתפתחת כיום לפלטפורמה להארכת חיי הלוויינים של Astroscale במסלול גיאוסינכרוני, כבר זכתה להכרה רחבה על ידי מפעילי לוויינים מובילים – כולל בקרב לקוחות פוטנציאליים   כפתרון חסכוני, חדשני ותואם לשירות לוויינים בחלל.

 

סרטון:

https://youtu.be/YQB036mKnTs

למידע נוסף: https://astroscale.com/

קרדיט: אסטרוסקייל/יח״צ
קרדיט: אסטרוסקייל/יח״צ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here