קידום אתרים הוא ללא ספק אחד התחומים המאתגרים, המורכבים אך גם המעניינים בעולם הפרסום, בייחוד בזה הדיגיטלי. כיום מרבית בעלי העסקים המסיימים לבנות את האתר שלהם כבר מתחילים להשקיע בקידום האתר שלהם, בין אם הם עושים זאת בעצמם, עובד מטעמם או שוכרים מקדם אתרים מקצועי שיבצע זאת עבורם. דניאל מסטר, מומחה לקידום אתרים ובעלים של חברת מסה מדיה, רוצה לחלוק אתכם כמה טיפים חשובים שיוכלו לעזור לכם לבצע התאמות נוספות וחשובות לעבודת הקידום שלכם.
#1 – כתובות האתר שלכם:
הדבר הראשון שנדבר עליו הוא הכתובת של העמודים באתר שלכם. לצערי אני עדיין רואה באינטרנט כתובות URL שנראות כך: http://www.mywebsite.co.il/93455928495 או ג'יבריס וסימנים כלשהם. מדוע לא לכלול את ביטוי המפתח או קצת מעבר לכך אבל שזה יראה אסתטי ויפה? גם מנוע החיפוש יסרוק את העמוד בצורה יעילה יותר וגם כאשר תרצו לקשר את העמוד במקום כלשהו יהיה לכם קל יותר לעשות את זה. לדוגמה: mywebsite.co.il/7-seo-tips
#2 – קישורים פנימיים:
רבים נוטים להזניח את הקישורים הפנימיים ולהתמקד רק בקישורים הנכנסים. מדובר בטכניקה חשובה ועדיין יותר מחצי מבעלי האתרים לא מבצעים אותה. כל שאתם צריכים הוא לקשר מעמוד כלשהו באתר שלכם לעמוד או שניים אחרים בתוך האתר שלכם. כמובן שצריך לדעת מהו תמהיל קישורים נכון ולא לקשר רק מביטויי מפתח או מאותו ביטוי כל הזמן. כדאי לקרוא מדריך קצר בנושא אבל בלי ספק לא להזניח את זה.
#3 – התאמת האתר למובייל:
זה נשמע כבר כמשהו מובן מאליו. אנו חיים היום בעידן הדיגיטל ויותר מחצי מהגולשים עושים זאת באמצעות הסמארטפון או הטאבלט. עם זאת, אנחנו עדיין עדים לאחוז גבוה של אתרים שעדיין לא מותאמים מספיק למובייל. הטקסט נחתך, התפריטים נכתבים, הכיתוב קטן מאוד, אזור הHEADER תופס המון שטח והגולשים צריכים לגלול למטה ועוד.
#4 – שדרגו את מהירות הטעינה של האתר שלכם:
מלבד העובדה שזה יוסיף לחוויית המשתמש ויגדיל את הסיכוי שתכניסו יותר מהאתר שלכם, תקבלו יותר לידים ויותר אנשים יישארו באתר שלכם ולא יעברו מיד לאתר של מתחרים שלכם – הרי שההשלכות של זה משפיעות גם הקידום האורגני של האתר. למשל אחוז נטישה גבוה וזמן שהייה נמוך אלו פרמטרים שהולכים להיפגע במקרה של אתר הנטען לאט בכל עמוד שנכנסים אליו. אלה משפיעים באופן ישיר על הקידום האורגני.
#5 – רשתות חברתיות:
קידום אתרים אולי מתעסק בעיקר במנוע החיפוש של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים על הדרך) אולם שיתוף האתר ברשתות החברתיות, הוספת כפתורי שיתוף בתוך האתר לרשתות החברתיות, הוספת עמוד הפייסבוק שלכם בתפריט צדדי או באזור אחר באתר שלכם ועוד – יגרמו לאינטראקציה חיובית בין הגולשים לאתר שלכם מה שיסמן לגוגל שמדובר באתר טוב, רלוונטי ואמין ולכן גם יסייע לקידום האורגני. על הדרך גם תרוויחו תנועה בחינם מאותם שיתופים.